Nyugati Fény

Az LMP ma veszítette el 2018-at - Cserébe Schiffer legközelebb alkotmánybíró lesz

Az LMP ma veszítette el 2018-at - Cserébe Schiffer legközelebb alkotmánybíró lesz

Az állítólag "ellenzéki" LMP ma a Fidesszel közösen megszavazta a jobboldali-szélsőjobboldali alkotmánybírókat.

Hiába óvta ettől a húzástól őket az ellenzék tisztességesebb része, hiába sorolták az ellenérveket: hogy az egyik jelölt a Fidesz-kormánynak dolgozott, hogy a másik a Morvai Krisztina-féle heccbizottságban, hogy 2023-ig bebetonozzák a vérjobbos többséget egy független intézményben, hogy az egész összjáték csak Orbán nemzetközi legitimálására lesz jó.

schiffer-ov.png

(fotó: Vörös Szilárd / Hetek)

Minden ellenérv lepergett az LMP-sekről, láthatóan egy előre leboltolt és erővel végigvert koncepcióról volt szó. Úgy tudni: a jobbos alkotmánybírók személyét még Schiffer egyeztette végig a Fidesszel a nyáron. Ez volt Schiffer utolsó húzása, amivel végleg taccsra vágta saját pártját.

Hiszen aki ellenzéki érzelmű, az a mai mocskos munka után biztosan nem fog 2018-ban egy olyan pártra szavazni, amelyik összejátszik a narancsmaffiával. Aki meg orbánista, az miért szavazzon a Fidesz csatlóspártjára, ha szavazhat egyenesen a Fideszre is?

Láthatóan semmi közvetlen haszna nem származik az LMP-nek abból, hogy kipótolták a Fidesznek az elvesztett kétharmadot és megválasztották a fideszes kesztyűbábokat. Népszerűségük nem lett nagyobb,sőt az ellenzékiek maradéka is elpártol tőlük.

Csakhogy akik így gondolkodnak, figyelmen kívül hagynak egy fontos körülményt. Egy körülményt, amit egyre többen pedzegetnek Schiffer András környezetében. Bizony, az András, az nagyon szeretne alkotmánybíró lenni.

A Fidesszel nyáron megkötött alku lényege valójában ez volt: az LMP most megszavazza a vérjobbos alkotmánybírókat, cserébe egy következő üresedéskor Schiffert alkotmánybíróvá emelik. Egy magafajta jogásznak ez az álmok netovábbja. A politika ingoványos világával szemben, ahol minden mandátum legfeljebb 4 évre szól, gigafizetésért megbecsült alkotmánybírónak lenni 12 garantált évig: mi ez, ha nem a paradicsom?

Bizony, azért hagyta ott Schiffer az LMP-t, hogy még idejében eltávolodjon a napi politikától, és "méltó" alkotmánybíró lehessen belőle. Az LMP úgyis kifújt, harmadszor nem fogják ugyanazt a mesét beadni a választóknak, ez nyilvánvaló.

Schiffer még időben elhagyta a süllyedő hajót, így bónuszként nem az ő nevéhez kötődik majd az LMP 2018-as kudarca. Cserébe, hogy 12 évre alkotmánybíró lehessen, az sem volt nagy ár, hogy a mai húzással végleg kinyírta saját haldokló pártját. Ezért kellett Hadházynak vért izzadni az ATV stúdiójában, ezért kell a hátralévő másfél évben minden LMP-snek azt hallgatni, hogy Orbán kollaboránsa.

Az LMP ma veszítette el a 2018-as parlamentbe jutást - Schiffer viszont ma nyerte meg a következő alkotmánybírói széket.

Oszd meg cikkünket, hogy másokhoz is eljusson!

A Nyugati Fény az ország egyik legolvasottabb tényfeltáró és véleményblogja.

Függetlenek vagyunk a pártoktól, de határozott értékrenddel bírunk: a demokratikus jogállamban, a nyugatos értékekben hiszünk.

Egy öntudatos társadalomért dolgozunk, amelyik jól tájékozott a tényekről és átlátja az összefüggéseket.

Oldalunkat nem támogatják sem pártok, sem oligarchák. Kizárólag becsületbeli "előfizetőink" adományaiból működünk.

Ha fontosnak tartod munkánkat, támogasd a Nyugati Fényt - hogy legyen egy karakán ellenzéki újságod! A lehetőségekhez kattints ide.

 

 

86 komment lmp schiffer andrás Tovább
Az LMP ma veszítette el 2018-at - Cserébe Schiffer legközelebb alkotmánybíró lesz Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
86 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása
  • Nem csak a Fidesz, de a "közvélemény-kutatók" is hatalmas pofont kaptak Hódmezővásárhelyen Nem csak a Fidesz, de a "közvélemény-kutatók" is hatalmas pofont kaptak Hódmezővásárhelyen
  • 3 érv, amiért öngyilkos butaság bojkottálni a választásokat 3 érv, amiért öngyilkos butaság bojkottálni a választásokat
  • Jó reggelt kívánok, hány tüntetést is szervezett a Jobbik az elmúlt 8 évben? Jó reggelt kívánok, hány tüntetést is szervezett a Jobbik az elmúlt 8 évben?
  • Nem akarják összebotkázni magukat az értelmiségiek, bojkottálják a szegedi találkozót Nem akarják összebotkázni magukat az értelmiségiek, bojkottálják a szegedi találkozót

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugatifeny.blog.hu/api/trackback/id/tr111988286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.g.l. 2016.11.22. 18:11:31

amit meg utána produkált Schiffer dk.val, az meg undorító volt.
ez egy vadbarom!
Válasz erre 

Francois77 2016.11.22. 19:34:04

Totálisan téves értelmezése a helyzetnek, ezért is van frakciója az LMPnek és nincs a DKnak:) Schiffer köztársasági elnök lesz, nem bíró. Arra már ki sem térek, hogy az LMPnek pont annyi esélye lenne nyerni 2018-ban, mint a balosoknak, semmi. Csak ők tudják is ezt;)
Válasz erre 

öreg_répatorta 2016.11.22. 20:00:01

orbán házi jogászának vére nem vált vízzé. Lesz majd dolog rendszerváltás (kormányváltás) után gazdagon.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2016.11.23. 08:28:00

@Francois77: Tévedsz. A DK-nak azért nincs frakciója a parlamentben,mert a gecik uralkodnak ott,az LMP-nek meg azért van,mert fideszesek gyűjtötték nekik a kopogtatócédulákat,így juthattak be a parlamentbe.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 08:42:13

Hehe.
Azt, hogy ki fog 2018-ban bejutni és ki nem, azt elég nehéz megjósolni.
Részemről egyébként az derült ki, hogy az LMP elvek alapján politizál, és e tekintetben sokkal normálisabb, mint a DK, amelyik bulvárpolitizálást folytat, illetve az MSZP, amelyik gyermekded módra a bizottsági taguk visszaléptetésével akarta ezt az egészet meghekkelni. Nyilván még vállon is veregették saját magukat, hogy fú, mekkora ötlet volt ez már megint.
Igazából mind a DK, mind az MSZP csak a saját tagságát tüzeli (mint a fenti cikkből is látható), de új szavazókat ezzel nem fog megnyerni. Az LMP-nél azért ez ennyire nem egyértelmű :)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 08:44:29

@n3spr3ss0:

Nem, az LMPnek azert van frakcioja, mert 2014ben megmerettette magat es elerte a bejutasi kuszobot, a dk meg latta a kozvelemenykutatasi adatokat (mindenki 2-3 szazalekra merte oket) es az mszp farvizen jutott be.... Szoval megint az van, hogy az fikazza a masikat, aki nem merte megmerettetni magat....
Válasz erre 

rnz 2016.11.23. 08:51:05

"Hiába óvta ettől a húzástól őket az ellenzék tisztességesebb része"
Vagyis senki nem szólt semmit? :D
Száni.
Válasz erre 

Francois77 2016.11.23. 08:54:09

@n3spr3ss0: kopogtatókkala parlamentbe, ez jó:) cica, a dknak azért nincs frakciója, mert akkorát buktatok, hogy a fal adta a másikat.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 08:58:23

@Francois77:
igazából a Fodor Gabikát akarták bevonzani (ezért is juttatták be), hogy legyen frakciójuk, de az az áruló Júdás nem ült be közéjük, és így nem lett.
Gyurcsány ezért és azóta fúj a Gabikára :)
Válasz erre 

Francois77 2016.11.23. 09:00:30

@nick papagiorgo: ezt sokan mondják, de megállapodásról szóló papírt még senki sem mutatott, tehát csak pletyka.
Válasz erre 

Egyallampolgar 2016.11.23. 09:03:41

Segítséget kérek a címhez: "megszavazta a jobboldali-szélsőjobboldali alkotmánybírókat." A négy jelölt közül kik miért szélsőjobboldaliak?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 09:04:08

@Francois77:
gondolom, nem voltak olyan hülyék, hogy ezt papírra is leírják.
De igazad van, valóban csak pletyka. Valami alapja azonban lehet, hiszen miért kellett a Liberálisokat (akik a népesség kb százmilliomod részét képviselik, még Bokrosék támogatottsága is magasabb náluk, azok legalább tizenketten vannak, vagy hogy) a parlamentbe betolni?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 09:07:10

@Egyallampolgar:
mert aki nem a DK szekerét tolja, az szélsőjobboldali, kb ezért :)
Igazából az LMP is egy nácipárt :)
Válasz erre 

Harry Hole 2016.11.23. 09:09:58

Unalmas...(ásít)
Arról nem akartok írni, hogy miután Dobrev Klára nem óhajt miniszterelnök jelölt lenni, csak a legrosszabb választás, Gyurcsány Ferenc maradt?
A DK-nak van megoldási javaslata a Fidesz leváltására vagy csak a Parlamentbe jutás esélyeit akarja növelni azzal, hogy az ellenzéki riválisait fikázza napról napra?
Zsolti! Gréczy Zsolti!
Te vagy az új Habony Árpi?
Válasz erre 

nnnnnnnn 2016.11.23. 09:12:23

ugy tudom csak azért nem legitim ez az alkotmánybíra választás, mert az mszp direkt visszalépett a bizottságból, hogy ne számítson annak. egyrészt elég átlátszó húzás, másrészt az mszp-nek már hatodik éve nincs beleszólása a politikába, szóval olyan mindegy, hogy részt vettek-e ezen a szavazáson vagy nem, hogy csuda. senki le se szarja őket. kormányon kártékony lopósok voltak, ellenzékben meg síkhülyék.
Válasz erre 

Ingyen védem az Orbán kormányt 2016.11.23. 09:17:16

Megint mekkorat SZOPTAK a libbantak.
Mar elorre orultek, hogy majd ebbol az ugybol is szokasos botranyt krealjak, hogy a fasisztanaci orbanrezsim ugyis megfog bukni. Remeltek megint kibaszhatnak az orszaggal, erre Orban Viktor egy huszaros mozdulattal kihuzta a szonyeget a labuk alol. :)))))
Válasz erre 

2016.11.23. 09:22:10

Sokat elmond stiflerék vitakultúrájáról, hogy egyszerre hárman pofáztak a manusszal, aztán rendreutasították, miszerint ne vágjon közbe. Nem tudom ők milyen értékrendet vállalnak fel, ez az elmúlt tizenx évben nem derült ki. A parlamentet ez pár megélhetési politikus melegedőnek használja. Se program, se ambíció, csak néha egy erőltetett felszólalás.
Ez úton gratulálok nekik, beálltak a fidesz csahos kutyáinak a háttérbe vonult sunyi vakarék vezénylésével.
Válasz erre 

Francois77 2016.11.23. 09:23:04

@nick papagiorgo: feltehettek volna egy dkst a listára fg helyett, nem tették. Ennyi.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 09:33:20

@Muad\\\'Dib:

"Nem véletlen, hogy amikor a fityesz gyengül a dk erősödik."

Ezt esetleg tudod bizonyitani is? Csak azert kerdezem, mert az adatok epp az ellenkezojet bizonyitjak, pont ezert faj a balfekek feje. Az elmult 6 evben a fidesz 2x is komolyan megreccsent (kitiltasi ugy,netado) zuhantak mindketszer 15-20szazalekot, de az ellenzek nem tudott belole profitalni. Azaz az emberek elfordultak a fidesztol, de ez meg nem volt eleg ahhoz, hogy egy meg rosszabbat valasszanak.
Tessek, itt a diagram:
imgur.com/HaAJouB

Szoval varom a bizonyitekaidat!
Válasz erre 

Kivlov 2016.11.23. 09:35:22

Muhahahaha, a vörösök 8 év alatt se jöttek rá, hogy be kéne végre fejezni az állandó mocskolódást, összeesküvés gyártást, másikra mutogatást. Magatokba kéne nézni végre, felmutatni egy érdemi, hiteles, magyar nép érdekeit szolgáló alternatívát. Nem orbán ellen kampányolni, hanem magatok mellett. mondjuk ehhez kéne agy is...
Válasz erre 

kissiú 2016.11.23. 09:42:26

Az obstruáló ellenzékieskedés pont a (néhai) fiatal demokraták szokása. A tartalmi dolgok figyelembevétele, és az annak megfelelő döntés lehet csakis az európai, felelős politizálás alapja. Na ez hiányzik mindkét nagy populista frakcióból.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 09:44:55

@Muad\\\'Dib:

Azert az indexet fenntartasokkal kezelnem. De jelen esetben ugyanazt mondja, mint en. A fidesztol es jobbiktol eltavolodok nem a baloldalhoz kerultek, hanem a bizonytalanokhoz. Raadasul az a 2 szazalek, amitol szerinted el kellene ajulni kb a statisztikai hibahatar.....
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 09:55:01

@tüszimanó:

Vagy egyeniben... :)
Válasz erre 

konrada 2016.11.23. 09:59:12

@Harry Hole:
Off: Azért mekkora szívás lehet szegény Piroskának, hogy ekkora hülyét választott vejének, és mikor a végén rádöbbent, hogy az még rendes strómannak se alkalmas, a saját lánya is elküldi a csába ezzel a hatalommániás baromságával???;)
Válasz erre 

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.23. 10:00:10

@Dr. Trejo: "A parlamentet ez pár megélhetési politikus melegedőnek használja. Se program, se ambíció, csak néha egy erőltetett felszólalás."

Most a DK-ra, az Együttre, vagy a PM-re gondoltál?
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.23. 10:01:12

hát igen a gyurcsányista, és az orbánista között mindössze annyi a különbség, hogy más embert imádnak :)
Válasz erre 

2016.11.23. 10:14:27

nevetségesek vagytok. világosan leírták miért, hogyan történt. nem volt susmus.
inkább arról kéne írnotok, hogy az maszop és a dk miért szavazott az EP-ben az oroszok elleni szankciók megszüntetésén...
Válasz erre 

Egéridomár 2016.11.23. 10:16:27

Ez a hsz elrendezés borzalmas. Kinek jutott eszébe, hogy a középre rendezés jó ötlet?!
Válasz erre 

ungabunga 2016.11.23. 10:16:31

Attól, hogy a gyurcsevisták csak egybites módon képesek gondolkodni, a valóságban még létezhet kifinomultabb világkép is, mint a "Négy láb jó - két láb rossz".
Talán épp azért tart ott a Gyurcsány-maszop tengely népszerűsége, ahol, mert minél szarabb az országnak, annál jobban örülnek, és dörzsölik a tenyerüket (mert valamilyen rejtélyes okból azt hiszik, hogy ha Viktorisztán egyszer összeomlik, akkor majd ők jönnek vissza). Így aztán persze hogy nem örülnek, ha valaki azon igyekszik minden erejével, hogy élhető országnak tartsa meg Magyarországot, és megmentse a jogállamiságból mindazt, amit még meg lehet menteni.
Rogán kutyái vagytok ti mindahányan, és semmivel sem vagytok jobbak azoknál.
Válasz erre 

órarugófelpattanó 2016.11.23. 10:17:54

"Hiába óvta ettől a húzástól őket az ellenzék tisztességesebb része"
Viccesen kezdődött a poszt, innentől már lényegtelen volt, hogy mit ír benne a kedves blogíró.
Válasz erre 

Brix 2016.11.23. 10:22:07

Szerintem meg bàtor, karakàn húzàs volt az LMP részéről, amit tett...Legalàbb ők felismerték, hogy nem attól lesz hiteles egy ellenzéki pàrt, ha a parlament munkàjàt minden eszközzel gàtoljàk... Az àtlagember ma a politikai középen, vagy attól jobbra van, így a legrosszabb taktika lenne,ha a balodali pàrtokkal egy szövetségbe kerülnének...A középutas politika , a józan gondolkodàs , ami nagyon kell az orszàgnak , ezért nincs abban semmi kifogàsolható, ha bizonyos ügyekhez konstruktív módon àllnak hozzà. A DK-féle ellenzékiség inkàbb elriasztja a többséget, mintsem vonzóvà alternatíva lenne. Ezért garantàlható, hogy 2018-ban is újra elverik őket, hiàba fognak össze!
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 10:26:30

“a Morvai Krisztina-féle heccbizottságban”

a Morvai Krisztina-féle bizottság az mitől heccbizottság?
Talán teljesen törvényes volt az, hogy azonosító nélküli rendőrnek öltözött személyek előzetes felszólítás nélkül, “Öld meg!” felkiáltással rárontottak teljesen ártatlan emberre, botokkal félholtra verték és ott hagyták segítségnyújtás nélkül a földön fekve? Az mitől hecc, ha valakinek ez nem tetszik?

www.youtube.com/watch?v=TNsib28r43g
Válasz erre 

khell 2016.11.23. 10:33:15

Kurvanagyot nőtt a szememben az lmp. Végre egy ellenzéki párt amelyik gondolkodik, érvel is, és nem csak annyi a funkciója, hogy bármit akar a kormány ő az ellenkezőjéért kardoskodik, hanem képes akár a kormány mögé is beállni valamiben, ha egyetért vele.

A sötét dk, mszp, pm akkor se fogja ezt felfogni mikor már be sem jutnak a parlamentbe.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 10:58:45

@khell:
pontosan ez az.
Tiszta vicc, hogy ha pl. Magyarországot megtámadná pl. Felső-Volta, akkor ezek is ott puffognának, hogy az Orbánnál minden jobb, akkor se állunk be a kormány mögé, jöjjenek inkább a felsővoltaiak :)

(és közben meg csodálkoznak, hogy ilyen magatartással nem nő a támogatottságuk :)
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 11:02:12

@khell:

Hogy érted azt hogy végre egy? A Jobbik mindig is csak azt nézte hogy valami jó-e az országnak, sosem azt hogy ki terjesztette be.
Válasz erre 

...andras... 2016.11.23. 11:17:09

A baloldaliak meg baloldali alkotmánybírót választottak volna, azzal nem lett volna semmi baj, mert nekik lehet. Ennyi.
Válasz erre 

...andras... 2016.11.23. 11:19:33

Ja, Hack Péter (ATV riport) szerint nem igaz, hogy szélsőjobboldaliak a jelöltek.
Válasz erre 

Barbaarb 2016.11.23. 11:24:14

Furcsa gondolatok... A DK-nál úgy gondolkodnak, hogy vannak a Fideszesek és az antifideszesek, és nincs olyan ügy, amelyben szabadna egyetérteni a kormánnyal. Mindegy mit mond a kormány, az ellenkezőjét kell mondani. Ez persze elég is ahhoz, hogy legyenek parlamenti képviselőik, de nem csak olyan szavazópolgárok vannak ellenzéki oldalon, akik kizárólag a kormánynak való ellentmondásban tudnak gondolkodni.
Felmerült bennem a kérdés, hogy az LMP-nek mi érdeke származik abból, ha Schifferből alkotmánybíró lesz? Miért szavazták ők ezt meg, holott nem lett volna kötelező, hiszen Schiffer már nem irányíthatta ezt feltétel nélkül.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 11:31:55

@MarlonRandom: "A Jobbik mindig is csak azt nézte hogy valami jó-e az országnak, sosem azt hogy ki terjesztette be."
Kivéve legutóbb, amikor ugye betartottak a fidesznek.
A probléma csak az, hogy a népszavazás arról szólt, hogy Brüsszel (vagy bárki más) ide embereket telepítsen be, nem pedig arról (amit a Jobbik kikötött) hogy gazdagok pénzért ide telepedhessenek be. Határozottan emlékszem, ilyen nem volt a kérdésben.

Ez kb olyan, mintha lett volna egy népszavazás a kettős állampolgárságról, amivel a Jobbik egyetért, csak a szavazás után azt mondanák, hogy ez így oké, de pl. a cigányok meg zsidók ne kaphassanak kettős állampolgárságot, és ők csak úgy szavazzák meg, ha ezt is beleveszik, különben nem :)
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 11:34:03

@nick papagiorgo:

A népszavazás érvénytelen lett, mert az Orbán felemelte az érvényességi küszöböt 50%-ra, nem a Jobbik emelte fel.
A Jobbik nem azt nézte hogy ki terjeszti be az alkotmánymódosítást, hanem azt hogy az ország teljes körűen meg legyen védve, még kötvény jutalékért se jöhessenek bevándorlók, amivel a lakosság elsöprő többsége egyetért.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 11:41:18

@MarlonRandom:
ezt nem tudjuk, hogy egyetértenek-e vele vagy se, mivel erről nem lettek megkérdezve.
(a népszavazás érvényességének vagy érvénytelenségének ehhez nem sok köze van, mert ha érvényes lett volna, akkor kötelező lett volna napirendre tűzni, érvénytelenség esetén nem, de hát ugye így is napirendre tűzték).
A Jobbik meg nem szavazta meg azt a kérdést, amiről a népszavazás szólt, hanem belecsempészték a saját kis kívánságukat.
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 11:44:26

@nick papagiorgo:

De tudjuk:

iranytuintezet.hu/sites/default/files/iranytu_letelepedesi_elemzes.pdf
“A Jobbik csak abban az esetben fogadná el a kormány által tervezett Alaptörvény-módosítást, ha a kormány eltörli a letelepedési kötvényeket. Ön szerint ez a Jobbik részéről...”
“inkább jó döntés”
teljes népesség 61%
Fidesz-KDNP szavazók 53%
Válasz erre 

gyurmicsek 2016.11.23. 11:45:32

@Brix: "Legalàbb ők felismerték, hogy nem attól lesz hiteles egy ellenzéki pàrt, ha a parlament munkàjàt minden eszközzel gàtoljàk"
Ha igazad lenne, akkor a Fidesz nem került volna hatalomra. Már, ha emlékszel mit művelt ellenzékben, szóval szerintem tévedsz. A választók szeretik, ha a pártok kereszbe tesznek egymásnak, mert ők is ilyenek.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 11:47:30

@MarlonRandom:

Azert az igazsag kedveert tegyuk hozza, hogy mindig is 50% volt az ervenyesseg, csak 1997ben a NATO szavazasnal Horn Gyula beszart, hogy mi van, ha veletlen ervenytelen lesz, es gyorsan levitte 25%ra, aztan meg ugy felejtodott. Szoval a Fidesz csak az eredeti allapotot allitotta vissza.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2016.11.23. 11:56:03

Feltetlenul szukseges a kozepre igazitas??? Melyik barom szerkeszti ezt a blogot?!
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 11:58:18

Ha a Fidesznek olyan fontos lenne a haza megvédése, akkor lemondana a bevándorlási kötvények utáni jutalékról, hiszen maga a Kósa Lajos nevezte lim-lom-ügynek a kötvényeket, Varga Mihály meg elismerte hogy 2014 óta veszteséget termelnek az országnak, Gulyás Gergely meg azt állította hogy a Fidesz már féléve tervezi a kötvények megszüntetését.
Tehát annak ellenére hogy csak lim-lom-ügy, veszteséget termel az országnak és már fél éve tervezik a megszüntetését, a jelek szerint csak nem hajlandók megszüntetni, mert kell nekik a jutalék, inkább feláldozzák a hazát.
Válasz erre 

meggyes alfonz 2016.11.23. 11:59:17

Schiffer zsarolható. Nem lesz alkotmánybíró belőle.
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 12:05:51

@Zsoltbacsi:

Vona Gábor 2015 őszén javasolta hogy legyen népszavazás, akkor még itt voltak a bevándorlók, tehát akkor még érvényes lett volna, mert az embereknek napi élményük volt a Keletinél a bevándorló tömeg. A Fdiesz akkor nem volt hajlandó népszavazást kiírni, mert a Jobbik javasolta. Később hosszas késlekedéssel végül kiírta a népszavazást, de addigra a közvélemény már kifáradt és a bevándorló tömeg már nem volt friss aktuális élmény, így nem volt elég érdeklődés a népszavazás iránt, tehát a késlekedve kiírt népszavazást nem kellett volna megtartani, ezt Vona Gábor is mondta tavasszal, hanem akkor kellett volna alkotmányt módosítani, a Jobbik be is terjesztette, de a Fidesz leszavazta. Most ősszel viszont már nem elég csak a kvótát megtiltani, mert a kötvényes bevándorlók sokkal többen jönnek mint a kvótások, tehát azt felelőtlenség hogy a kvótásokat kitiltani, de a kötvényeseket beengedni, ezért kell mindkettőt kitiltani.
A Jobbik húzása azért is szerencsés, mert kiválóan leleplezte hogy a Fidesznek a bevándorlásellenesség csak politikai kampánycélra kell, a valóságban nem akarja megvédeni az országot, a kötvényjutalékról nem hajlandó lemondani az ország érdekében.
Válasz erre 

2016.11.23. 12:09:11

@metal: Amennyiben a szövegkörnyezetből nem egyértelmű számodra, hogy kire gondoltam, ülj be (újra) az iskolapadba és járd ki az alsó 1-4.-ik osztályt! LOL XD
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.11.23. 12:19:11

Hogy be vagytok szarva ti liberális gyurcsányisták, hogy Sifferék 2018 után is benn lesznek a parlamentben, ti azonban nem. Mert Siffert majd a Fidesz Magyar Polgári és Nemzeti Párt be fogja vinni a hátán a parlamentbe, de titeket a maszop nem.
Siffer megérdemli mert a nemzetért poltizált mindig is és most Gyurcsányt leváltotta a legbecsületesebb ellenzéki politikus posztjáról.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 12:22:09

@MarlonRandom:

En csak az 50%-ra reagaltam.

Egyebkent a jobbiknak is kicsit alszent osszekevernie a kotvenyvasarlokat az illegalis menekultekkel. Ugye nagyon buszkek voltak, hogy sikerult a 4000 vasarlobol 1 bunozot talalni. Szerinted a "menekultek" kozott milyenek az aranyok? A nemeteknel peldaul a buncselekmenyek 45 szazalekat ok kovetik el. Erted, egy 82 millios orszagban van kb 2 millio ilyen, es minden masodik buntenyt ok csinalnak....
Azt meg mar tenyleg csak tarojelben teszem hozza, hogy a vasarlok 95 szazaleka kinai....
Válasz erre 

parazita666 2016.11.23. 12:25:32

@Zsoltbacsi: Tudsz több statisztikát is a letelepedési kötvényekről? Lehet még jelentkezni a buliba?
Válasz erre 

Netuddki. 2016.11.23. 12:27:39

Már hogyne jutna be a parlamentbe? A szavazólapon majd úgy szavazhatsz rájuk, hogy
fidesz-kdnp-lmp

Muhaha!
Válasz erre 

Netuddki. 2016.11.23. 12:29:13

Ja, és tolvaj bűnözőkel nem kvaterkázunk! Nemigaz sifferandriska?
Válasz erre 

pelinkovac 2016.11.23. 12:29:23

Kérdés: Üresedéskor már nem kell a 2/3? Ha nem, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy a cikk állításai helyénvalóak. Ha igen, akkor már nem annyira egyértelmű a helyzet. Minden esetre fény derül az igazságra, amikor legközelebb egy alkotmánybíró visszavonul.
Válasz erre 

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.23. 12:32:37

@Dr. Trejo: Én tudom, hogy te kikre gondoltál. De szerinted az általam felsoroltak közül (még vedd ide az MSZP-t is, őket az előbb kihagytam) kikre nem illik ez:
"Se program, se ambíció, csak néha egy erőltetett felszólalás."?
Válasz erre 

MarlonRandom 2016.11.23. 12:47:07

@Zsoltbacsi:

Álszent inkább az hogy az Orbán bevándorláselleneskedik, miközben a hátsó kertkapun beengedi a bevándorlókat kötvény jutalékért. A Jobbik álláspontja megfelel a lakosság elsöprő többségének, se gazdag, se szegény terrorista ne jöhessen.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 13:12:30

@MarlonRandom:
szerintem hagyjuk ezt a gazdag terroristát, hány terrorista jött bevándorlási kötvénnyel? :)
Viszont, hogy már témánál maradjunk, az hogy van, hogy a Jobbik nem szavazta meg azokat az alkotmánybírákat, akiket az LMP igen, habár a Jobbiknak - ha jól tudom - ezek ellen az emberek ellen semmi kifogása nincsen?
Válasz erre 

2016.11.23. 13:19:55

@metal: Az általad felsorolt pártok közül véleményem szerint az MSZP a legpasszívabb. Még egy rövid ideig néhányan közülük jól megélnek a műellenzéki "politizálásból" (lásd parlamentben melegedés/hűsölés).
Válasz erre 

Jolka40 2016.11.23. 13:20:18

@...andras...: Pedig egy baloldali alkotmánybíró jó lenne, ha lenne. Legalább egy. Túl mohó kívánság?
Válasz erre 

Jolka40 2016.11.23. 13:23:43

@Ballib cenzúrázók réme 1: A Fidesz már nemcsak Polgári, hanem Nemzeti is? Hamarosan Szocialista is lesz?
Válasz erre 

NagyVonalakban 2016.11.23. 14:08:49

Èn már kèt évvel ezelőtt is az Lmp-re szavaztam, ès két év múlva újra rájuk fogok.
Mèg inkább....
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 14:10:28

@MarlonRandom:

" A Jobbik álláspontja megfelel a lakosság elsöprő többségének, se gazdag, se szegény terrorista ne jöhessen."

Ezt mivel bizonyitod? Szerintem epp szemenkoptek azokat, akik okt 2.-an nemmel szavaztak. Lehet, hogy en tevedek, es neked van igazad, de ezt majd csak akkor tudjuk meg, ha kijonnek a legfrissebb kozvelemenykutatasok. En addig annyit latok, hogy a facebookon rengetegen anyaztak a jobbik oldalan. Szoval szerintem ez sokkal tobbet vitt, mint hozott nekik....
Válasz erre 

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.23. 14:32:58

@Dr. Trejo: Hát én a teljesen idiotizmus kategóriába tartozó alapjövedelmen kívül nem tudok semmit felsorolni, mi a mai baloldal politikai programja. A legjobb példa a mostani. Követelték a béremelést, most meg köpködik a kormányt az emelésért. Nem mondom, hogy jó a minimálbér emelése, de eddig ők követelték a béremelést, most meg sírnak, hogy ez milyen rossz a gazdaságnak. Legalább próbálnának következetesek maradni, és ha mégis változtatni kell, akkor azt megmagyarázni. De egyszerűen a mai baloldal nem csinál semmit, csak mindig a kormány álláspontjának ellenkezőjét veszi fel. Márpedig akár milyen szar is a kormány teljesítménye, mindig lesz pár jó intézkedés is.
Ez a blog meg a legidiótábbak között van, tegnap például odáig jutott, hogy egy sima közlekedési balesetért is Orbán a hibás!
Válasz erre 

Merlot 2016.11.23. 15:00:10

@MarlonRandom: "Tehát annak ellenére hogy csak lim-lom-ügy, veszteséget termel az országnak és már fél éve tervezik a megszüntetését..:"

De a Rogán-féle tolvajoknak sokat hoz a konyhára, és ők nagy ívben szarnak az országra.
Ha nem így lenne, nem rabolnák ki ...
Válasz erre 

2016.11.23. 15:32:34

@metal: Az ellenzék nem nagyon csinálhat mást, mint a regnáló kormány intézkedéseit, tevékenységét kritizálja. Ez nem magyar, vagy baloldali sajátosság, így megy ez mindenütt a világban, ahol van ellenzék. :-D
Ha kitalálsz valamire egy megoldást, mindig lesz 5 okos, akik azt mondják másképpen kéne csinálni.
Jelenleg az ellenzék legsikeresebben használt propagandaeszköze a "korrupció és a mutyi ellenes harc", aminek van létjogosultsága hazánkban, mert eléggé elk*rv*ltak a politikusok. Ez a folyamat nem 2010-ben kezdődött,hanem sokkal régebben, és félek, még nem érte el a csúcspontját.
Az, hogy az ellenzék ott tart ahol, nem véletlen és ezért leginkább magukat okolhatják, mert ezt a rothadást nem a fidesz indította el. Belülről jött.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.11.23. 15:45:09

@Dr. Trejo:
Hát szerintem meg egy normális párt azt csinálná, hogy felvázol magának egy programot, és azt akarja megvalósítani. Ellenzékben meg, ha a kormány intézkedése egyezik az ő programjával, akkor megszavazza, ha meg nem, akkor meg nem.
Namost ez az, amit a jelenlegi ellenzéktől (tisztelet a kivételnek) pl. abszolút nem láthatunk: mintha nem is lenne programjuk, csak a fideszére reagálnak. De úgy ám, hogy egyszer sok a szegény meg alacsony a minimálbér (legyen nettó 100 ezer), aztán a Fidesz megemeli, és utána meg jön a jajgatás, hogy ez a magas minimálbér milyen károkat okoz majd a gazdaságnak. Mintha ők nem javasoltak volna még többet, tegnap. Azokról a hülyékről nem is beszélek, akik egyenesen alapjövedelmet akarnak bevezetni, ugye, annak a gazdasági hatásaival pl. mi van ilyenkor?
Ezzel így elég nehéz lesz kormányt váltani :)
Válasz erre 

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.23. 16:16:06

@Dr. Trejo: Az ellenzék dolga, hogy legyen egy politikai álláspontja. Ami egyezik azzal, azt támogassa, ami nem, azt ne. De olyan nincs, hogy a kormány csak és kizárólag szar dolgokat csinál, és semmit nem lehet támogatni, ezt nem veszi be senki. Úgy meg főleg nem, ha pár nappal korábban pont az ellenzék követelte az intézkedést (pl. béremelés), majd amikor a kormány megcsinálja (legalább megígéri), akkor már az a baj.
Válasz erre 

neo001 2016.11.23. 17:00:14

1.Az hogy egy párt ellenzéki az nem jelenti azt hogy csak és kizárólag a kormánypárttal való ellenkezést. A mostani baloldal számára pedig az a munka hogy a mocskos semmirekellők kivonulnak a parlamentből.
2. Komoly érvelési hiba ha csak kettőre korlátozza valaki a lehetőségeket: "Az LMP nem ellenzéki". (de az) "ha valaki orbánista akkor meg miért szavazna rájuk?"
Ha valaki csalódott a baloldalban (korrupció) majd a Fideszben (korrupció dettó) akkor az LMP pont életképes választást jelenthet.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.23. 17:21:52

@Apacsfőnök:

???
Megmerettette magat a valasztasokon?
Es az LMP?
Nincs tobb kerdesem
Válasz erre 

2016.11.23. 20:25:22

" jobboldali-szélsőjobboldali alkotmánybírók"

Izé...az megvan, hogy ezek az emberek (legalábbis 3 a 4-ből) egy, amúgy szélsőséges beállítottságokra igen fújó tudományos közeg elismert tagjai? Egy egyetemen kiderül rólad, hogy szélsőséges vagy akármilyen szempontból kb. alá is ássák az egész karriered (márha nem repülsz azonnal). De én megnéztem a hallgatóik véleményeit is a markmyprofessor.com-on, s egyikükről sem állítottak semmi extravagánsat - sőt, a magyar átlaghoz képest kifejezetten színvonalas és jófej oktatóknak írják le őket. Szóval továbbra is alaptalannak tűnik az alkotmánybírókkal szembeni kritika, s így maga a cikk meg ez az egész kabaré.
Válasz erre 

BéLóg 2016.11.23. 21:58:02

Szóval miután a Zorbán végre tegnap meg fog bukni, végre most a Schiffer is.
Itten van ez a blog, csak rá kell mutatnia valakire és az máris megbukott holnap is.
Előre!
Teljesítsük a mindennapi megbukószámot!
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.11.23. 23:37:25

Ez a szerencsétlen lódoktor vajon miért vállalta el a Chiffer disznóságát??!!
Ki a fene látott már zöld narancsot? Az citrom! Sőt, lócitrom!
Válasz erre 

laci_52 2016.11.24. 00:29:19

Schiffer egyhamar nem lesz alkotmánybíró, hiszen éppen most lett teljes az Alkotmánybíróság. Egyébként is: a cikkben említett alkuról csak a cikk írója tud, mások nemigen. Ha pedig most még létezik ez az alku, néhány év múlva következmények nélkül fel lehet rúgni. Az LMP- ről pedig már eddig is világos volt, hogy '18-ban kiesik a parlamentből, a mostani bénázás ezt csak még biztosabbá tette.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.24. 00:32:53

Bűnözőkkel nem közösködünk, nem egyezkedünk, nem tárgyalunk.

Pont.

Az a csomó ideíró kretén, aki védelmébe veszi az lmp-t, mert a párt most úgymond konstruktivitásról tett tanúbizonyságot, mert bizonyos ügyekben lehet, és le is kell ülni a kormányoldallal, elfelejti (egy részük talán szándékosan), hogy mindez szép és jó, de csak egy valódi jogállamban, egy normális parlamentáris demokráciában, amilyen Magyarország már régen nem az.

Az lmp miközben anti-korrupciós hadjáratot hirdet, korrupt bűnözőkkel egyeztet. Segítő kezet nyújt a rezsimnek a már amúgy is lezüllesztett orbánista AB működtetéséhez. Ez nem elvszerűség, ez bűnrészesség. Ez nettó hazaárulás. Az lmp ennél fogva nem elvszerűségről tesz tanúbizonyságot, hanem épp' ellenkezőleg: elvtelenségről. Egy rossz kurva, eladta magát, mint Júdás 30 ezüstért.
Válasz erre 

medium size devil 2016.11.24. 00:52:41

@nick papagiorgo: Reszben egyetertek Veled de megjegyeznem, hogy a Fidesznek SINCS programja es valojaban a hatalmuk se terjed ki minden teruletre, pl. az egeszsegugyet es az energetikat valojaban nem Ok hanem a rendszervaltast atveszelt orvos- ill. posztkomcsi kotodesu energiabarok iranyitjak.
Válasz erre 

William Kidd 2016.11.24. 06:12:37

Ott hibadzik a DK-s, nyugatifenyes logika, hogy Schiffer majdani alkotmanybirova valasztasahoz is kell egy 2/3-ad, amire kozel sincs garancia.
Válasz erre 

midnight coder 2016.11.24. 06:35:06

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya: "Bűnözőkkel nem közösködünk, nem egyezkedünk, nem tárgyalunk. "

Ilyen alapon be sem lehetne menni a parlamentbe. Az egyik oldalon ott a FIDESZ, a másikon ott az MSZP.
Válasz erre 

midnight coder 2016.11.24. 06:35:53

Amúgy valóban nem fognak bejutni. Ahogy a dolgok most állnak, az MSZP-nek és a DK-nak is össze kell kapnia magát az 5%-ért.
Válasz erre 

profiügyfélszolgálat 2016.11.24. 07:25:21

"jobboldali-szélsőjobboldali alkotmánybírókat."

Egyik sem szélsőjobboldali.
A választások eredményét nem a posztoló dönti el. Jósolgatni a hülye is tud.
Válasz erre 

anyo05 2016.11.24. 07:32:07

Szvsz ippeg most biztosította be magát a Házba!!!!!!!!:))))))))) Mszpnek, dknak alig lesz képviselője:))))))
Válasz erre 

ChemZso 2016.11.24. 08:29:41

@anyo05: A DK-nak remélhetőleg nulla darab képviselője lesz.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.11.24. 08:42:46

@ChemZso:

Ne remenykedj benne. Megint ossze fognak butorozni az mszpvel, es a farvizukon bejutnak... Es persze nekik lesz a legnagyobb mellenyuk utana
Válasz erre 

ymel 2017.09.19. 18:20:22

A Nyugati Szellentés egy olyan kis merges csoportocska, amely habozas nelkuli habzo szajjal torli a neki nem tetszo velemenyeket es kommenteloket a fecesbukkake oldalan.
Mutassatok a statisztikat az olvasottsagotokrol - ami egy dolog, de nem jelenti, hogy ugyanannyian osztjak is a nyalhabos szaju hoborgest, amit elvileg partsemlegesen muveltek.
Edesmindegy, hogy part vagy nem part egy szervezodes, csak ne irjon/mondjon Kosai merteku suletlensegeket.
Egy sertodott kamasz megirta a fajdalmat az iskolai fenymasolt havi periodikaba, kb ennyi ez a szoveg Schifferrol, elemperol, Orbanrol.
Isten ments, ne lassunk titeket a politika kozeleben. Orban legalabb jol indult az ellenzek szerint - ti mar itt elvereztetek, gyerekek. Nyugati Fing, vaze.
Válasz erre 

menjünk a moziba be 2018.04.10. 18:01:31

@ AZ LMP MA VESZÍTETTE EL 2018-AT

Sajnos nem!
Bejutottak és biztosították a Fidesznek a 2/3-ot!

b1.blog.hu/2018/04/09/kedves_bernadett_tenyleg_koszi_a_ketharmadot_olellek_viktor
b1.blog.hu/2018/04/04/kedves_lmp_koszi_a_ketharmadot_olellek_viktor?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Kövesd a Nyugati Fényt!

Tovább a Facebook-ra

Keresés

Címkék

2017 (1) 888 (1) agresszió (1) alapfizetés (4) alcsút (1) alkohol (1) andy vajna (4) angyalföld (1) anyaság (1) ápolók (5) átlátszó (1) átverés (1) bajnai gordon (2) balatonszárszó (1) balog zoltán (1) baloldal (21) bayer zsolt (5) bencsik andrás (2) bene krisztián (1) besúgók (1) betegség (1) bevándorlás (7) bíróság (1) biszku béla (1) bitskey bence (1) bkv (1) blődség (1) bodnár zoltán (1) bojkott (1) botka lászló (4) botrány (4) bróker marcsi (1) budaházy györgy (1) budapest (2) budapesti fesztiválzenekar (1) bukás (2) bűnözés (2) cigányság (1) cigaretta (1) civilek (5) csepel (1) csőd (1) csok (1) david cameron (1) demagógia (3) demokratikus koalíció (4) demonstráció (1) deutsch tamás (2) dk (2) dohány (1) dolgozók (2) dopeman (1) egészség (1) egészségügy (4) együtt (9) életmód (1) ellenzék (28) erőszak (1) európa (3) európai parlament (1) európai unió (3) exkluzív (4) fagyhalál (1) farkasházy tivadar (1) farkas flórián (1) feminizmus (3) fertőzések (1) fidesz (104) fischer iván (2) fodor gábor (7) főkétüsz (1) friderikusz sándor (1) futball (1) gábor györgy (2) gazdaság (2) gerő andrás (1) görögország (1) graz (1) gulyás gergely (1) gyanús figurák (3) gyermekéhezés (1) gyermekvállalás (1) gyökérség (5) gyűlölet (5) gyurcsányozás (1) gyurcsány ferenc (10) hadházy ákos (1) halál (1) halálbüntetés (1) hatvanpuszta (1) havas henrik (1) hazugság (15) hírtv (1) homofóbia (1) horn gyula (1) horthy istván (1) horthy miklós (1) hosszú katinka (1) humor (5) húsvét (1) időközi választás (3) ingyenpénz (1) interjú (3) jobbik (12) jobboldal (7) juhász péter (2) kampány (4) karácsony gergő (2) kdnp (2) kész zoltán (3) kétfarkú kutya párt (1) kirekesztés (1) kisember (1) kiss lászló (1) kommunikáció (2) kórházak (2) korrupció (50) kovács ákos (4) kovács balázs (1) kövér lászló (3) közvélemény (2) kritika (73) külpolitika (1) kunfalvi nóra (2) lakástámogatás (1) lánczi andrás (1) lancz tibor (1) lázadás (1) leleplezés (8) lengyelország (1) letelepedési kötvény (1) liberálisok (2) lmp (6) london (1) lopás (6) maffia (3) magyarország (30) magyarság (3) magyar hírlap (1) magyar liberális párt (1) manipuláció (17) matolcsy györgy (1) medgyessy péter (2) média (11) melegek (3) menekültek (12) mesterházy attila (3) mészáros lőrinc (2) metró (1) mikola istván (1) molnár gyula (1) momentum (1) mostmi (1) mszp (34) mutyi (1) nagy-britannia (1) németh szilárd (3) nemi szerepek (1) népszabadság (1) népszavazás (11) nógrádi györgy (1) nők (1) nők a feminizmus ellen (1) nyíregyháza (1) nyomor (3) nyugat (1) oktatás (2) olimpia (6) önkény (1) orbán viktor (55) ORÖ (1) oroszország (1) orvosok (1) összefogás (2) őszödi beszéd (1) paksi bővítés (2) papcsák ferenc (1) párbeszéd magyarországért (2) parlament (1) paródia (1) pazarlás (1) pesti srácok (1) pm (1) polt péter (1) populizmus (3) portik tamás (1) pride (1) prognózis (1) propaganda (5) pszichózis (1) pukli istván (1) putyin (1) quimby (1) rendőrség (1) robbantás (1) rogán antal (6) rtl klub (1) salgótarján (1) schiffer andrás (8) schiffer anna (1) schmidt mária (1) schmuck andor (1) semjén zsolt (1) simicska lajos (1) simon gábor (1) soros györgy (1) sport (1) stadionok (2) stumpf andrás (5) sukoró (1) szabó lászló (1) szabó tímea (2) szakdolgozat (1) szalai balázs (1) szalai vivien (3) szanyi tibor (3) szeged (1) szegénység (2) széles gábor (1) szélkakas (1) szélsőbal (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (2) szepessy zsolt (1) szexualitás (1) szigetvári viktor (5) szijjártó péter (1) szikszai péter (1) szili katalin (1) sziriza (1) szponzoráció (1) sztárok (2) támogatás (1) tanárok (7) tarlós istván (4) társadalom (30) tasz (1) taxisok (1) tek (2) telekom (1) terror (2) tiltakozás (2) tóbiás józsef (8) tóth bertalan (1) tóth józsef (1) tóth péter (1) tüntetés (10) tusnádfürdő (2) tv2 (4) uber (1) ujhelyi istván (2) választás (3) vasárnapi zárvatartás (4) vona gábor (4) xiii. kerület (1) zsófi claudia (1) zuschlag jános (2) Címkefelhő

Egyéb

süti beállítások módosítása
Dashboard