Nyugati Fény

10 kőkemény idézet Horn Gyulától, amit érdemes lenne ma is megfogadni

10 kőkemény idézet Horn Gyulától, amit érdemes lenne ma is megfogadni

Sokakat meglepett, amikor Gyurcsány Ferenc a hétvégén azt mondta: Horn Gyula, ha élne, a DK tagja lenne. Kíváncsiak voltunk, mire gondolhatott, ezért kicsit belelapoztunk Horn Gyula életművébe.

Hátborzongató volt olvasni Horn 15-20 évvel ezelőtti mondatait, lévén azok ma is tökéletesen aktuálisak és megállják a helyüket.

Egy olyan kormányfő képe rajzolódik ki belőle,

  • Aki pontosan értette, hogy Magyarország egyetlen tisztességes fejlődési útja Nyugat-Európa felé vezet.
  • Aki őszinte és mély híve volt a NATO-nak és az Európai Uniónak.
  • Aki nem egy populista haszonleső volt, hanem a hosszú távú jólét érdekében elfogadta a gazdasági racionalitást (Bokros-csomag).
  • Aki munkáscsaládból jött és tudta, mi az a keményen dolgozó kisember – ellentétben a Habony-Rogán-Szijjártó bagázzsal, akik csak ócska szlogenként dobálóznak vele.

Úgy gondoltuk, nem lenne haszontalan megosztani Horn Gyula gondolatait, melyek ma is releváns üzenettel bírnak.

horngyula2.png

1. Lehajtott fejjel nem lehet messzire nézni.

2. A szomszédokkal nem pereskedni, hanem kereskedni kell.

3. Olyan Európát, olyan világot kell teremtenünk, ahol nemcsak születni és meghalni lehet, hanem élni is érdemes. Ha ezt az esélyt elmulasztjuk, soha nem bocsáthatjuk meg magunknak és nem lesz, aki megbocsáthat majd nekünk.

4. Nem szabad urizálni egy parlamentnek és egy kormánynak abban az országban, ahol a lakosság többsége rossz körülmények között él.

5. Nemzeti ügynek tekintjük, hogy gyerekek ne éhezzenek az iskolákban - de azt is, hogy tehetséges fiatalok, tudósok itthon is megtalálhassák boldogulásukat. Becsüljük meg az írókat, művészeket, a pedagógusokat, a művelődés valamennyi közalkalmazottját és vállalkozóját!

6. Az a politikus, aki csak a másról szóló humort tudja elviselni, aligha tud szót érteni az emberekkel.

7. Magyarország modernizációja, fejlődése és biztonsága szempontjából elengedhetetlen, hogy mielőbb és a legkedvezőbb feltételekkel csatlakozzunk az Európai Unióhoz. 

8. Aki támogatja az uniós csatlakozást, az gyermekei, unokái jövőjét akarja szolgálni, jelentette ki Horn. Véleménye szerint a Fidesz a csatlakozás kérdésében kétszínű, mert megnyilatkozásaival kétségeket kelt. A szocialista exminiszterelnök szerint Orbán Viktor a saját rossz hangulatát keveri össze a lakosságéval.

9. Döbbenetes, hogy néhány demagóg frázissal, szakmailag jelentéktelen, üres jelszóval milyen sikeresen tudták a jobboldaliak manipulálni a falvakat. [...] A választások után sokszor töprengtem azon, hogy milyen könnyű a kóklereknek becsapni az embereket. Keserves lesz a kiábrándulás, nagy árat kell fizetni az elszalasztott lehetőségekért.

10. Európa nem csak egy földrajzi fogalom, hanem egy magatartásforma; a humanizmus, a felvilágosodás, a reneszánsz, a szabadság, az emberi jogok összessége is. Számunkra Európa egy kulcsszó, és az egyetlen lehetőség, hogy nemzetünket is felemeljük.

 

Hogy Horn melyik pártnak lenne ma a tagja, az már egy történelmietlen kérdés - így nem is foglalnánk benne állást.

De egy biztos: nincs szégyenkeznivalója annak, aki ma felvállalja Horn Gyula értékrendjét és örökségét.

Támogasd a Nyugati Fényt - hogy legyen egy valódi ellenzéki médiád!

 

 

184 komment horn gyula baloldal Tovább
10 kőkemény idézet Horn Gyulától, amit érdemes lenne ma is megfogadni Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
184 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása
  • 3 érv, amiért öngyilkos butaság bojkottálni a választásokat 3 érv, amiért öngyilkos butaság bojkottálni a választásokat
  • Kovács László: Az MSZP ne követelje magának a miniszterelnök-jelölés jogát! Kovács László: Az MSZP ne követelje magának a miniszterelnök-jelölés jogát!
  • Botka kiutálta Gyurcsányt az összefogásból: Külön listán indul a DK Botka kiutálta Gyurcsányt az összefogásból: Külön listán indul a DK
  • Vagy megállítod hazád putyinizálódását 2018-ban, vagy belenyugszol, hogy Magyarország a következő 30 évre elveszett Vagy megállítod hazád putyinizálódását 2018-ban, vagy belenyugszol, hogy Magyarország a következő 30 évre elveszett

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugatifeny.blog.hu/api/trackback/id/tr468849200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (184)
Az utolsó 100 komment:

Hangyasz58 2016.06.28. 21:15:53

Az a szégyen, hogy ez pufajkàs komcsi miniszterelnök lehetett rendszervàltàs utàn, amikor tőlük akartunk megszabadulni. MSZMP-ből MSZP és még is van oldva
Válasz erre 

Kard 2016.06.28. 21:17:55

@nick papagiorgo: "Ez egy elméleti fogalom" - azért ez elég butácska hozzáállás :)
Ha nő a gazdaság akkor egy idő után nő az életszínvonal is.

"Amúgy meg a "gazdasági növekedés" mint olyan igazából sokat nem ér, mert a mi köreinkben, hiába növkedik szépen egy gazdaság, előbb-utóbb megjön valami hódító (németek, oroszok...), szépen lerombolja az egész országot, aztán a nagy gazdasági növekedéssel kitörölhetjük a seggünket. " - így is lehet gondolkodni. Minek kitakarítani ha úgyis rendetlenség lesz később, meg minek tanulni úgyis meghalunk egyszer.
Válasz erre 

Sütemény1975 2016.06.28. 21:20:33

A pufajkas? Jesszus ezt ti tenyleg elhiszitek??
Válasz erre 

Hangyasz58 2016.06.28. 21:23:25

@Sütemény1975: ezt tény! Az volt
Válasz erre 

Alick 2016.06.28. 21:31:24

@avopagusa: "a Bokros csomag után valahogy megindultak a dolgok"

Pedig a rákövetkező években bezuhant a GDP...
Válasz erre 

wallenberg880703 2016.06.28. 21:33:36

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jé, a demokratikus cenzúra eltávolította a Horn Gyulától származó szó szerinti idézeteket:

"Pufajkás voltam, naés."

"Túl sok a filozófus."

"A kurva anyjukat!"

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.06.28. 21:35:23

@Kard: "egy idő után" mondod te.
Én meg azt (tartsál butácskának, felőlem), hogy az életszínvonal csökkenését a választók azonnal megtorolják (ld fenti példáimat), viszont a gazdaság "egy idő után" való növekedését nem feltétlen értékelik (ergo, nem lehet nekik beadni, hogy nektek most rossz, de azért rossz, mert később majd jó lesz, higgyétek el).
Úgy látom, te valami elméleti közgazdász lehetsz, aki közép- vagy hosszútávra tervez. Nem sértés, de elmondanám neked, hogy a "választópógárok" k***ra nem látnak előre négy- nyolc meg még hosszabb ciklusokban, de nem is érdekli őket, sőt, egyre inkább szzemfényvesztésnek tartják, ha valaki "hosszútávú előnyöket" emleget, amit majd az unokáik fognak megérni. Ezeknek itt kell gazdagnak lenni, gyorsan, és most. Csak hogy megértsd a "néplelket"
Félreértés ne essék, én értem ,amit Te mondasz. (Követni is tudlak, meglepő, mi? :) Csak arra próbállak rávezetni, hogy hosszútávú, nagyívű tervekkel, a "gazdaság fellendítésével" meg ezekkel nem lehet választást nyerni. Rezsicsökkentéssel, pedagógusbéremeléssel (á lá Megyó pl) meg ilyenekkel - na azzal meg lehet.
Most mondd, hogy én vagyok a butácska :)
Ja, az utolsó mondatodra: asszem John Maynard Keynes mondta a hosszútávú előnyökről, hogy "hossztúávon mind halottak vagyunk". Úgyhogy eről ennyit.
Válasz erre 

Fekete Mamba 2016.06.28. 21:37:09

@Buchhalter: ha ennyire magyar vagy, miért gyalázod az édes anyanyelvedet, és mért nem tanulsz meg helyesen írni?
Válasz erre 

Kard 2016.06.28. 21:45:57

@nick papagiorgo: Ki beszélt hosszú távról. A gazdasági növekedés 1-2 éven belül érezteti a hatását. Csak pont ettől lesz az egésznek ilyen elbaszott mivolta. Gyula megcsinálta a Bokros csomagot, rá 1-2 évre elkezdett növekedni a gazdaság amit rá 1-2 évre megéreztek az emberek. Pont 3-4 év az egész. Mi jön le ebből? Orbán jól csinálta :)
Mellesleg lehet vele nyerni csak ügyesen kell csinálni. Azért külföldön vannak rá példák. Csak ez az amit 25 év alatt egyszer sem láttunk itthon.
Válasz erre 

lako84 2016.06.28. 21:58:37

Pufajkás volt
Válasz erre 

Buchhalter 2016.06.28. 21:59:49

@Fekete Mamba: bekaphatod nyelvtan náci.Tövig.
Válasz erre 

Egyallampolgar 2016.06.28. 22:02:49

Horn Gyula a nyugat fénye? Hülye kend? 4 évvel a rendszerváltás után a volt ÁVH-s tiszt az ország miniszterelnöke. Ezért épít Orbán kádári állampártot. Mert látta, hogy itt a nyugat megbukott már 94-ben.
Horn az alkoholista nagyhatalom káder, mindig jól érezte az irányt. A Szovjetuniót és BillClinton is híven szolgálta. A Bokros csomagot gyáván leállította a felénél és Békesit hozta helyette. Hazudni talán nem kéne a bloggernek.
Horn Gyula idézet kell? Felhívták a 88.1 es rádión hogy mit szól a bőszödi beszédhez azt mondta: "Gyurcsány nem mondott igazat, de nem tavasszal, hanem most. Az nem igaz, hogy tavasszal hazudtak".
Kétségtelenül lett azóta rosszabb kormányunk is. Talán az összes rosszabb volt azóta. Ez viszont nem jelent semmilyen erkölcsi, szakmai nívót, csak azt jelzi milyen nagy itthon a válság.
Válasz erre 

AufWiedersehenMonty 2016.06.28. 22:03:50

Remekül cenzúrázza a nyugatifény a másvéleményt, gratulálok :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.06.28. 22:13:52

@Kard: azért, mert itthon mindenki a 4 éves ciklusokban tervez. Gondolom, ismerős a képlet, a 4 év első két évében kell megszorítani, a második kettőben lazítani, és akkor a népek azt érzik, hogy a végén jó, és akkor rád szavaznak.Ez az elmélet, ugye. Nézzük a gyakorlatot.

Ugrájunk végig: Antall eleve bukott helyzetből indult. Horn nem csinálta rosszul, de elszámította magát, mert a felendülés nem "érett be" a 4. éve végéig. Orbánnál nem éreztek fellendülést. Medgyessy/Gyurcsánynál igen, be is szavazták még egyszer. Gyurcsány másodszor, válság, mgukott, tudjuk.. Bajnaira nem érdemes sok szót vesztegetni. 2010-től Orbán, rezsicsökkentés (annak ellenére, hogy "a baloldal milyen állapotban hagyta itt az országot"), megint megszavazták. Ahogy elnézem, 2018-ban megint megszavazzák, mert 1. az ellenzék egy béna kacsa 2. maga Orbán is nagyon érzi, hogy mi kell a népnek. Netadó, az nem. Csirkeáfacsökkentés, na meg egy kis tej- kenyér meg kenyéráfacsökkentés, és meg is lesz.

Amúgy visszakanyarodva Hornra, kb ő volt az utolsó szoci, akinek egyáltalán valami elképzelése volt ilyenekről, hogy gazdaságpolitika, miből mit finanszírozunk, meg ezek. Ezért mondjuk tisztelem. Csak épp nem volt szerencséje, az, amit megcsinált, túl későn érett be. Az utódainak (Medgyessy, Gyurcsány meg a szocik úgy általában) lövése sincs az egészről, szórjuk a pénzt a nép közé, kb ennyi, legjellemzőbb tán a Molnár Csaba az ingyenes budapesti közlekedéssel. Fikarcnyi kétségem sincs, hogy ha "ezek" visszajönnének, ugyanezt folytatnák megint, eltapsolnák kb egy év alatt az összes gazdasági eredményt. Horn Gyula "örökösei", hehe. Hallottak róla, hogy régen volt egy ilyen nevű ember, akiről szobát neveztek el Brüsszeben (Brüsszel, ez rémlik valahonnan, hogy van ilyen hely....) kb ennyi.
Válasz erre 

Jolka40 2016.06.28. 22:14:10

@papierusz: Ma is ingyen utazhatunk mi, nyugdíjasok. Ezt a Horn-kormánynak köszönhetjük. És az özvegyi nyugdíj-kiegészítést is, vagyis az elhunyt házastársunk nyugdíjának a 30%-át a nyugdíjunk mellé. Na ezeket próbálja elvenni az Orbán-rezsim! Többé nem lesznek megválasztva, az tuti.
Válasz erre 

GaryBird 2016.06.28. 22:16:28

Pufajkás tömeggyilkos.
Válasz erre 

J.W. Booth 2016.06.28. 22:20:04

@Hangyasz58: olvasd el mit írtam.
Válasz erre 

Lattimer 2016.06.28. 22:49:17

Na, nehogy már szentté avassátok a pufajkást!
Válasz erre 

Void Bunkoid 2016.06.28. 22:53:36

Alapvetően a rendszerváltó politikusok (és az azóta leszármazottjaik-tanítványaik) mind az egykori komcsi vezető politikai-szellemi tömörülésből kerültek ki, valamint - mint valaki említette is - akik nem politikai karrierként folytatták ténykedésüket, azok igen, a politikai hatalmat gazdaságivá varázsolták át, főleg a nagy privatizációs hullám alatti nyerészkedésen, és sokuk máig a politikai hatalom mögött állva vagy pénzeli azt, vagy ha nem pénzeli, zsarolja, mert tud valami olyat, amitől az adott politikus(i kör) nagyon randán bukna, ha kitudódik, gyakorlatilag az egész banda borzalmasan sakkban tartja egymást, és amúgy meg tökjól elvan a mindenféle ellopott lóvékból.

Az igazi rendszerváltás az lenne, ha valaki tényleg alulról kerülne fel, akár populizmussal, akár külső (és NEM egykori komcsitól származó) gazdasági háttérrel, és hatalomra kerülésével gyakorlatilag gyökerestől kitépné a régi elvtárs/urambátyám-rendszert, és az utolsó legkisebb még kulcsembernek számító szereplőig mindenkit lecserél.

Gyakorlatilag az egyetlen ilyen, tényleg alulról, teljesen "tiszta" háttérrel, semmi egykori MSZMP-s kötődéssel nem rendelkező, potenciálisan vezetőként számba vehető, és valamennyi támogatást már maga mögött tudó ember Vona Gábor - aki azzal, hogy ha kicsike, de mégis valamennyi súllyal már részt vesz a Parlament munkájában, radikálisból most nagyon konzervatívvá akar avanzsálódni, csak hát marha nehéz dolga lesz.

Azonkívül az effektív tényleg mindenkit-lecserélni módszer igazából demokratikus úton de facto lehetetlen. A történelem során eddig kétszer esett meg, hogy valaki a saját célja érdekében módszeresen minden akadályt jelentő embert eltávolított a hatalomból. Az egyik a "hosszú kések éjszakája", a másik a Nagy Tisztogatás.

Mondanom sem kell, sem Adolf Hitler, sem Sztálin nem éppen pozitív figuraként vonult be a törikönyvbe - pedig ők gyakorlatilag csak megvalósították a konkrétan totális rendszerváltást.

Csak éppen a bevezetett új rendszerük nem tetszett rajtuk kívül úgy általában senkinek :)
Válasz erre 

Kard 2016.06.28. 22:56:09

@nick papagiorgo: Kb. :)
Viszont ez nem a politikusok hibája hanem a magyar népé.
Ezért a legjobb amit tenni lehet, hogy kiiratkozni a társadalombiztosítottak közül. Azaz elmenni számlázós munkahelyre és nem fizetni csak egy minimálbérnyit (bár nálam most épp nem ez az állapot van de szerintem ez lesz 1-2 éven belül újra).
Igazi kapitalista párt kéne de azt ugye a balgák nem szavaznák meg sosem. Addig meg maradunk valahol a kommunizmus és a kapitalizmus között mindkettő negatívumaival együtt.
Válasz erre 

Void Bunkoid 2016.06.28. 23:03:29

@Void Bunkoid: ja és Sztálin ráadásul olyan szinten volt paranoid, hogy még a saját maga által szervezett tisztogatások során/után is pragmatikusan lekoncepcióspereztette/kivégeztette az összes NKVD-vezért, akik a tisztogatás során vezették a szervezetet, szép sorban Jagodát, Jezsovot, és végül Beriját is, igaz őt csak Sztálin halála után végezték ki, de meg mernék rá esküdni, hogy a végrendeletében Hruscsovnak megparancsolta, hogy mindenképpen pusztítsa el Beriját. Ez meg is történt, aztán Hruscsov előadta híres beszédét és bátran desztalinizált, elítélt, hiszen már senki nem maradt, aki mutogathatott volna, hogy a drága Nyikita - mint szintén SZKP KB-tag - is benne volt ám vastagon a politikai gyilkosságokban annak idején.
Válasz erre 

Boka1 2016.06.28. 23:11:13

A bokros csomagból még a Viktorék is megéltek. Aztán beindult a magyar simli. Prinz meg Tocsik ipari tanuló volt ezekhez képest.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.06.28. 23:12:45

A pufajkás mindennel együtt valahogy kerek egész volt.
De mit keresne a dk-ban?
Válasz erre 

Boka1 2016.06.28. 23:14:49

@GaryBird: de legalább jó hír, hogy a kommumistákat lőtte 56-ban . Ahogy hofi mondta anno a lengyelekre: magát veri, mint a b.zi .
Válasz erre 

Kard 2016.06.28. 23:34:10

@Void Bunkoid: Szerintem meg a néppel van baj nem a figurákkal :)
Hidd el nekem pont ugyanilyeneket választanának meg ha nullaról indulna minden. Ez kultúrális. Addig míg az emberek simán hazaviszik mondjuk a munkahelyről a tollat, papírt. Vagy nyugodt szívvel fizet mondjuk a dupla adag kajáért egyet ha az eladó nem veszi észre addig ugyanígy el fogják nézni a politikusoknak is a lopást, mert ő is pont ugyanezt csinálná. Ha pedig elnézzük a lopást a korrupció meg fogja ölni a gazdaságot ahogy most is teszi.
Tudod ahogy Széchényi is mondta, minden országnak olyan kormánya van amilyet megérdemel.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.28. 23:48:22

@zipe moha:
Valójában faszságokat írtál. Konkrétum egy szál sem.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.28. 23:51:35

@So No:
Az apád is idióta volt, te is az vagy, büszke lehetsz a családodra.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.28. 23:53:59

@ben2:
Nem, baromka, Bős-Nagymaros megvétózása volt hazaárulás.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.28. 23:58:40

@Buchhalter:
Igen, éltem egy darabig Amerikában, a Mack kamionok vezetői sírva könyörögtek, hogy ponyvás Csepel 350-est vezethessenek. Akinek olyan volt, már azon meggazdagodott, hogy engedte egy körre vezetni őket.

Ja, nem.

De legalább Ganz mozdonyok vitték az AmTrak-vonatokat a Mahart-óceánjárók között.

Ja, az sem.

De legalább a pécsi kesztyűé is ennyire igaz történet.

Faszságokat irkálsz. Na, ez legalább igaz.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:00:41

@nemecsekerno_007:
Lehet, seggfejkém, de ennek ellenére ő volt a legjobb miniszterelnök a rendszerváltás óta.
Ha ez szégyen, nem az ő szégyene.
A hozzád hasonló barmoké, akik Orbánra szavaznak.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:06:40

@vezér01:
Seggfejke, és hány millió embert is gyilkoltak meg Horn és Biszku idején Magyarországon?
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:09:09

@Buchhalter:
Hát ha téged nézünk, csak azt gyártottak.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:11:38

@Nagy Zoltáán:
Faszfejkém, Horn vagyontalanul halt meg.
Akkor hova tette, amit lopott?

Húzd ki a fejed a vezéred seggéből, és nézd meg, hogy ő mennyit lopott.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:15:22

@Fekete Mamba:
És te?
Válasz erre 

Void Bunkoid 2016.06.29. 00:17:06

@Kard: ez is igaz valamilyen szinten, sőt, az egykori keleti blokk országaiban (nemcsak Magyarországon, az összes többiben is) a gazdaság kollektivizálása (a téeszesítés-földtagosításoktól kezdve az egykori magántulajdonban levő üzemek, gyárak államosításáig) óta ilyen nemzeti sport az aktuális feljebbvaló/hatalom orra alá borsot törni, és csak úgy bosszúból ott megrövidíteni, ahol csak lehet.

Ez sajnos megmaradt a versenyszférás korszakra is, talán pont azért, mert rengeteg egykori államosított és privatizált cég már megint ugyanazok kezében kötött ki, akik állami korában is vezették...
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:18:20

@GaryBird:
Mekkora tömeget is gyilkolt meg?
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 00:21:19

@Lattimer:
Nem avatná szentté senki, ha előtte vagy azóta csak hozzá mérhető is lett volna.
Az ő idejében megint az első helyre álltunk a volt szocialista országok közül gazdasági téren (ahol rendszerváltáskor is voltunk).
Most meg messze lemaradva utolsók vagyunk az EU-ba belépettek között, Románia már rég megelőzött, de azóta már Bulgária is.
Válasz erre 

Dekatlon 2016.06.29. 01:30:09

@Kard: az a helyzet, hogy kicsit több ésszel gondolom ezt végig, mint egy józan paraszt :)
Tudod ki találta ki a 2 napos hétvégét? Ford.
Tudod miért? Mert a kipihent munkás jobban dolgozik. Nem ég ki. Hűségesebb.
Tudod ki adott magas fizetést, orvosi ellátást, szabadságot a dolgozóinak? Ford.
Tudod miért? Mert a magas fizetésükből Ford autókat vettek, a jó egészségükkel meg tovább dolgoztak. A szabadságuk miatt, meg még akkor se mentek el máshova dolgozni, ha ott több pénzt ajánlottak.

Ford kb. az egyik legnagyobb kapitalista zseni volt. Rájött, hogy a képlet nem olyan egyszerű, ahogy te beállítod, a dolgozói nem nyersanyagok, hanem partnerek.

Azt kérded melyik embert alkalmaznám szívesebben. Én azt kérdezem, te hol dolgoznál szívesebben.
Ugyanis egy ország lakossága, többségében munkaVÁLLALÓKBÓL áll, és kevesebb részt munkáltatókból.
A munkáltatóé a nagyobb haszon, cserébe a munkavállalóé a nagyobb biztonság. És a dolog kölcsönös megelégedésre működik.

A te módszereddel is lehet, de akkor miért állnál meg ott, hogy könnyen kirúghatók, legyen úgy, hogy kötelező dolgozzanak, és ne is kapjanak pénzt érte, nem? Úgy még vonzóbb.
Van is ilyen tásadalomtípus, rabszolgatartónak hívják. A te gondolkodásod alapján az az ideális.
Hát éljél abban te.
Válasz erre 

MR2 Sándor 2016.06.29. 02:13:50

@Dekatlon:
Na igen, amiket írsz, nagyon igazak.
Kár, hogy nem Magyarországon (illetve néhány cégnél itt is, Microsoft, Google stb., bár náluk sem annyira, mint az anyacégüknél).
Válasz erre 

_droid_ 2016.06.29. 07:00:01

szerintem jo otlet, ha a gyurcsanyek zaszlajukra tuzik a gyulat. jo lesz az. legalabb olyan jo, mint az mszp megujulasa a masik gyulaval.
Válasz erre 

wallenberg880703 2016.06.29. 07:14:21

"a hosszú távú jólét érdekében elfogadta a gazdasági racionalitást (Bokros-csomag)"

A Bokros-csomag népirtó intézkedés volt, a nemzetközi kapitalisták érdekében a magyar nemzet legfontosabb élő szövetét támadta, a magyar gyermekek élveszületésének száma a csomagot követő évben durván zuhant, a nemzetközi jog szerint egy népesség élveszületéseinek akadályozása is népirtásnak minősül. Népirtó intézkedés volt még a Bajnai-csomag is:

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_n%C3%A9pess%C3%A9ge
Év, Élveszületés (Csökkenés az előző évhez képest) (Csökkenés jellege)
1992, 121 724 (-5483) (Csökkenő csökkenés)
1993, 117 033 (-4691) (Csökkenő csökkenés)
1994, 115 598 (-1435) (Csökkenő csökkenés)
—— (MSZP-kormány hatalomra jutása !) ——
1995, 112 054 (-3544) (Növekvő csökkenés)
—— (Bokros-csomag bevezetése !!!) ——
1996, 105 272 (-6782) (*Durván növekvő csökkenés)
(…)
2009, 96 450 (-2699) (Növekvő csökkenés)
-- (Bajnai-csomag bevezetése !!!) --
2010, 90 335 (-6115) (*Durván növekvő csökkenés)

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9pirt%C3%A1s
Népirtás
(…) olyan intézkedések, amelyek célja a csoporton belüli születések meggátolása (…)
Válasz erre 

vezér01 2016.06.29. 07:16:26

@MR2 Sándor: Faszfejkém! Ha csak egyet,de az az apád volt ?
Válasz erre 

TBal 2016.06.29. 08:23:42

@Tranquillius: A történelmi figurák közül sokan nem fekete-fehérek. Igen, Hornnál könnyen meg lehet találnia legkritizálhatóbb idöszakát, nála egy idöszakot (56 és környéke) a sztereotip "gonosz", míg 89 környékén meg ö lett a sztereotip jó. Persze azért az itt lefestett kép is kissé idealizált, Békesinek pl. nem engedte a megszorító csomagot, pedig az akkor még sokkal kevésbé fájt volna, oszt úgy kellett öt megdumálni, hogy muszáj.
De amúgy a negyvesen évek végén Nagy Imre is szovjet ügynök volt, nála meg mégsem ezt hozzák fel. Kérdés, hogy súlyozol valamerre (azaz feltétlen negatív vagy feltétlen pozitív színben akarod látni), vagy úgy, ahogy volt, ilyennek is, olyannak is.
Válasz erre 

Buchhalter 2016.06.29. 08:24:00

@MR2 Sándor: te us faszságokat írsz öreg komunistám..Az ő szekerüket tolod,de ők adták el a működő gazdaságunkat aprópénzért.A hülye példáiddal meg maradj a kocsmai haverjaid között.A tények fájnak ,de ez van.Szerinted a komcsik alatt minden melós egy szar tróger alak volt.Gratulálok!Te is húz Amerikába ,csak nehogy vissza postázzanak,mert a handabandázáson kívül máshoz te sem értesz!
Válasz erre 

szvsz 2016.06.29. 08:32:00

Madarat tolláról, embert (?) példaképéről.
Válasz erre 

papierusz 2016.06.29. 08:42:12

@Jolka40: A MALÉV járatain volt a hangsúly Mama!
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.06.29. 08:54:50

A nyugati téren lövöldöző pufajkás komcsi, mint példakép.

Egyre jobb.. :DDD
Válasz erre 

Kivlov 2016.06.29. 09:11:11

Pufajkában is ilyen okos volt?
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2016.06.29. 09:37:34

@Ballib cenzúrázók réme 15: És a posztoló komolyan is gondolja.
Hihetetlen.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 09:49:56

Annyira volt szar 94-98 között, (Bokros csomagostul) hogy 98-ban az első kört még meg is nyerte az MSZP a vezetésével, és ha akkor nem tunyulnak el kampányban, akkor talán még a második fordulót is megnyerik. Akik ma itt gyalázzák, valószínűleg akkor még ők is rá szavaztak, mert akkor még nem volt divat az országban acsarkodás és gyűlölködés, nem volt kiadva parancsba, hogy kiket kell gyűlölni. Emlékszem akkor volt a két forduló között, mikor Viktor iszonyat módon mozgósított, hogy ez még megfordítható, de senki ne aggódjon, mert az egyetlen akivel nem fog koalícióra lépni az az FKGP. Hát így kezdődött az ámokfutása. Azóta az országban rossz a hangulat.

"Döbbenetes, hogy néhány demagóg frázissal, szakmailag jelentéktelen, üres jelszóval milyen sikeresen tudták a jobboldaliak manipulálni a falvakat. [...] A választások után sokszor töprengtem azon, hogy milyen könnyű a kóklereknek becsapni az embereket. Keserves lesz a kiábrándulás, nagy árat kell fizetni az elszalasztott lehetőségekért."

Nem csak falvakat, azóta tudjuk. A fél országot megvezették.
Válasz erre 

papierusz 2016.06.29. 09:58:13

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: Sok volt akkor még 1998-ban a bolsevik nyugdíjas, azóta ők már....
Na de mindegy is, lényeg, hogy nincs már olyan, hogy Magyar Köztársaság, hanem Magyarország van, amelynek államformája köztársaság. Kérem javítani a felhasználónevet, mert bántja a szemem ez a butaság! Köszönöm!
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.06.29. 10:06:54

Érdemes olvasni Gyulát,
Múlt évtizedeken nyúl át,
Neki nem kellett vón' OPNI,
S hajlamos se volt ő lopni.
:)
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 10:09:39

@papierusz: Okoska, alkotmányjogból te ne oktass ki engem, én ragaszkodom ehhez, NEM VÉLETLENÜL! Az alkotmányozási vagyis elnézést ALAPTÖRVÉNYEZÉSI ámokfutásuk elleni tiltakozásul. BOCS!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 10:23:48

@MR2 Sándor: Jól van, gyújts egy gyertyát a házi oltárodon seggfej.

Ez az egész nagyon hasonlít a "reform-kommunista" nevű fából vaskarikához. Ha létezhet "reform-kommunista" akkor van "reform-fasiszta" is. Lennie kell. :)

További kellemes nosztalgiázást. A 21. század már integet.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 10:29:15

@nemecsekerno_007: =Ez az egész nagyon hasonlít a "reform-kommunista" nevű fából vaskarikához."

Észak-Koreában nincsenek reform kommunisták. Jobb lenne, ha még mi is ott tartanánk?
Válasz erre 

papierusz 2016.06.29. 10:41:28

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: Nincs Magyar Köztársaság! Magyarország van csak!
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 10:55:58

@papierusz: Látom, te ezt nem érted. Az ő Tákolmányukban Magyarország van. Én a rendszerváltáskor elfogadott ideiglenes 49. évi XX. törvényt, a MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYÁT tekintem irányadónak, ezért a nick nevem ez marad. Talán ne nézegesd :)
Válasz erre 

papierusz 2016.06.29. 10:59:56

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: Nincs Magyar Köztársaság! Azt nézek, amit akarok. Csak Magyarország van, illene elfogadni!
Válasz erre 

MACISAJT 2016.06.29. 11:01:16

1994-ben Horn Gyulára és pártjára szavaztam (Mert már annyira elegem lett a gyáva, tutyimutyi stb. MDF-ből.)
Elégedetten néztem hogy Hornék 1.689.081 szavazattal( 31,27%) a parlamenti mandátumot abszolút többségét, 53%-át megszerezték.
Ez akkor maga volt a demokrácia, akkor bezzeg nem nyivákoltak a ballibák "aránytalanságokról".
Gondoltam, végre egy erős kormány, amely meghozza a szükséges döntéseket.

Aztán mikor fajkasházi eftárs szárszói csalitosában félrevonult horn elvtárs és agyar bálint..utána meg bejelentették hogy a 17,62%-os szdsz beáll a kormányba és kétharmados lesz...akkor már tudtam hogy elkúrtam. De már késő volt.

Jöttek a semmittevés hónapjai, békesi lászló pénzügyminiszterrel. Majd miután megvolt az őszi önkormányzati választás is, a semmiből 1995 márciusában agyonvágták az országot a bokrossal meg a csomagjával.( a bokros a sajátjai ebrudalták ki éppen egy év múlva, a szart nem érő csomagját pedig nagyobb részben az Alkotmánybíróság semmisítette meg.)
Jöttek a tocsikok és a medgyessiek(!)...
Még alkotmányt is írtak, de az szdsz pofátlansága már hornnak is sok volt, így beleírta a négyötödös szabályt a módosítóhoz, mely automatikus megszűnt a ciklus végén.

Eladtak mindent: energiipartól reptérig, bankokat( feltőkésítve!) tévéfrekvenciákig.
Dúltak az országban a maffiaháborúk, kuncze maci lévén a belügyminiszter.

Oszt 98-ban buktak mint az ólajtó.
Hozzáteszem: a pufajkás, házát Postabankkal építtető vén bolsi messze tisztességesebb baloldali volt bármely párttársánál.
Most akkor el lehet képzelni a többieket.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 11:02:10

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: Szánalmas, kicsinyes, hazug, röhejes, fájdalmas, érthetetlen. Ezek jutnak eszembe amikor Észak-Koreához v. a Rákosi rendszerhez hasonlítják a mostani helyzetet/kormányt. Horn Gyulának sokkal több köze volt mindkettőhöz, csak aztán "reform kommunista" lett. Nyílván az anyatejjel szívta magába a piacgazdaságot és a képviseleti demokráciát, ugyanúgy ahogy Pető Iván. Asszem megint 2/3 lesz, csak most még koalíció is a Jobbikkal. Ez a kisebbik rossz.
Válasz erre 

bulkin 2016.06.29. 11:03:38

Ez igen! Ilyen okosakat mondott? Van még tőle több is, mielőtt mennybe mennek itt páran:
bullshitgenerator.net/
Válasz erre 

MACISAJT 2016.06.29. 11:10:38

Horn Gyula 1997-es kampányötlete, miszerint ingyenesen utazhattak volna a nyugdíjasok a Malév gépein. A duplázásra készülő miniszterelnök a közvéleményt a közszolgálati televíziónak adott interjúban lepte meg. Így írt erről a másnapi Népszabadság:

"1998. január 1-jétől ingyenesen utazhatnak a 65 év fölöttiek a MÁV összes vonalán. Az év öt hónapjában – februárban, márciusban, áprilisban, októberben és novemberben – a Malév járatain is ingyen, korlátozás nélkül lesz lehetséges az utazás e korosztály számára. Az év többi hónapjában ezt az utassűrűség határozza meg. Folynak a tárgyalások a BKV-val, és kilátásban van hasonló megállapodás a Volán Rt.-vel is. Mindezt Horn Gyula miniszterelnök jelentette be hétfő este lapzártakor az MTV 1 vezető újságíróinak adott interjújában."

Ehhez képest horváthcsaba ingyen BKV-ja sápadt utánzat...:P
Válasz erre 

isssti 2016.06.29. 11:16:36

@megamedve:
Még ha igazad is lenne, azon a tényen nem változtat, hogy Gyulabá egy normális társadalomban nagyjából 40 év börtönt kellett volna letöltsön újkori jótettei előtt..
Kicsit olyan ez nekem, mint Hitlert éltetni a német gazdaság kétségtelen fellendítéséért tett elévülhetetlen érdemeiért - szerintem érdemes ezen az aspektuson is elmélkedni kicsit...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 11:16:58

@bulkin: :) Ez kurva jó! Mentettem :)
Válasz erre 

Dani Dugi 2016.06.29. 11:35:40

@vNHM: Én átéltem a történelemnek azt a szakaszát és megpróbáltam megérteni azt ,hogy akkor hogyan történtek az események . Nagyon undorító mikor egygatyások hintik idióta véleményüket !!
Válasz erre 

Balt 2016.06.29. 11:35:49

Örülök, hogy végre megtaláltátok az egyedül esélyes közös miniszterelnök-jelölteteket a további évtizedekere. :)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 11:41:37

@Dani Dugi: "Én átéltem a történelemnek azt a szakaszát..."

Főleg azért mert nem nagyon volt más választásod.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 11:43:09

@nemecsekerno_007: Nem mondtál most nekem ellent. Ezzel pontosan egyet is értek, és pontosan ezt is írtam. Több köze volt. De változtatott, teljesen mindegy milyen okból. Az idők szava, megingott a meggyőződés, mindegy. Még mindig jobb, mintha NEM változtatott volna. Én nem tudok olyan kemény lenni. Tegyük fel most kiépül egy ilyen félautokrata berendezkedés itt MAGYARORSZÁGON. A mostani gimnazisták teszik a dolgukat, buliznak, tanulnak, bejutnak az egyetemre, és elkezdik élni az életüket jelen körülmények között, jelen szar alaptörvény által vezérelve, építik a jelen kurzus ki tudja meddig tartó hatalmát. Bekerülnek a Minisztériumokba, részt vesznek törvényalkotási procedúrákban, véleményeznek, vagy a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen elsajátítják a jelen elvárt nézeteket, aztán mondjuk 40 év múlva egy következő nemzedék lenézi majd őket meg hülyének meg mindennek fogja őket tartani, mert ezt a rendszert szolgálták? Ők ebbe születtek bele. Ezt lehet csinálni. Gondolom akkor sem volt másképp, de még mindig többre becsülöm, ha valaki hallgat az idők szavára, mint aki nem, és erre hoztam példának Észak Koreát.
Válasz erre 

ijontichy 2016.06.29. 11:44:44

@zipe moha: "a kontraszelekció, a szervilizmus mint társdalom szervező általánossá válása" Yess, 2010 óta épp ez megy ezerrel. Csúcsra járatott etatizmus, ellentétben a ballib sokszínű tolvajbandájával (amiben több az "élni-és-élni hagyni" ).

Más. "Döbbenetes, hogy néhány demagóg frázissal, szakmailag jelentéktelen, üres jelszóval milyen sikeresen tudták a jobboldaliak manipulálni a falvakat" Mi ebben a döbbenetes? '95-96-ra a fityesz vált "de facto" az mszmp utódpártjává, pont azzal, hogy felfűzte, életre lehelte, majd továbbfejlesztette a vidék uralására egykor hivatott komcsi hálózatot. A hálózat új gazdit kapott.
Válasz erre 

Nagy Zoltáán 2016.06.29. 11:49:41

@MR2 Sándor: Anyádnak hazudozz te proli véglény. Hornnak pl. ultraluxus villája volt, öve volt a rendszerváltás utáni első nagy ingatlanpanama, amikor megszerezte (ellopta) a ma kb. 4-500 milliót (a hülye fejed miatt kiírom:) FÉLMILLIÁRDOT érő villáját.....

Csak egy kis rövid ízelítő a tömeggyilkos törpe haverod lopásaiból:

"A rendszerváltás utáni vadkapitalista időszak első igazi ingatlanügye azonban Horn Gyula nevéhez fűződik. A korábbi miniszterelnök villáját már 1996-ban 100-120 millió forintra becsülték. A III. kerület, Remetehegyi út 178. szám alatti telekhez kedvezményes áron - az akkor még állami tulajdonban lévő Postabank leánycégén keresztül - jutott a kormányfő. Csupán a telek forgalmi értékét 20 millió forintra taksálták hét éve. A közel 500 négyzetméteres, úszómedencés villa kivitelezését a Dom Rt. vállalta magára. "Pazar a terméskő támfal, a rajta emelkedő oszlopok, a közéjük szorított kerítés csakúgy, mint a ház udvarán az enyhe ívű kanyarral épített autóforduló""..........tovább is van, de azt hiszem felesleges folytatnom, ebből is tanulsz te igaztalanul vádaskodó elvakult korcs....
Válasz erre 

Balt 2016.06.29. 11:53:05

@PomberMaci: :)) +1
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 12:00:03

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: "Tegyük fel most kiépül egy ilyen félautokrata berendezkedés itt MAGYARORSZÁGON..."

Félautokrácia?! Egyenlőre parlamentáris demokrácia van. A korábbi hitelekből finanszírozott operett-demokrácia helyett. Ha ez marad akkor van esélyünk egy jobb, erősebb ország felépítésére. Sajnos az ún. "baloldal" egyet tud: elszedni az emberek pénzét a demokrácia nevében. Ebből köszi, de a többség nem kér.

" jelen szar alaptörvény által vezérelve..."

Az alaptörvény egy papír, amíg a hétköznapokban a jog szánalmasan rosszul működik. Amikor egy ingatlanper évekig húzódik vagy amikor eljárás alá vonják azt aki árammal védi a saját kertjében a veteményt és még ki is táblázza de valakit mégis agyonvág az áram. Azt egy átlag választó is megérti, hogy ez nem normális. És emiatt érzi azt, hogy az alkotmány csak egy papír.
Válasz erre 

Dani Dugi 2016.06.29. 12:25:14

@nemecsekerno_007: Te barom melyik születendő gyerek válassza meg a szüleit ?? Ennyire csökött elméjű nem lehetsz !
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 12:33:00

@nemecsekerno_007: Pontosan azért van a jogszabályi hierarchia, az alacsonyabb rendű jogszabályoknak kompatibiliseknek kell lenni az alkotmánnyal, a legmagasabb rendűvel, ha valakit emiatt hátrány ér, lehet fordulni az alkotmánybírósághoz. Vannak is ilyen ügyek. De figyelj a megfogalmazásra: az alőző alkotmányunkban :

17. § A Magyar Köztársaság a rászorulókról kiterjedt szociális intézkedésekkel gondoskodik.

jelen Alaptörvény így fogalmaz: (1) Magyarország arra törekszik, hogy minden állampolgárának szociális biztonságot nyújtson.

Hallottad már,hogy a jog játék a szavakkal? Míg az első megkérdőjelezhetetlen passzus, úgy a második engedélyez az benne foglaltaktól való eltéréstől.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 12:38:04

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: @nemecsekerno_007: Roppant értelmesen írtam, szóval engedélyezi az abban foglaltaktól való eltérést.
Válasz erre 

wallenberg880703 2016.06.29. 12:40:19

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára:

A rendszerváltás utáni demokráciában a Horn-rezsim rendőrsége volt az első, amely jogellenesen oszlatott gyülekezést, 1997-ben a METÉSZ-tüntetésen részt vevő földön térdelő bácsit, idős nénit brutálisan rángatták és lökdösték, a liberálisdemokraták kimutatták a foguk fehérét, az volt a bemelegítés 2006 október 23-ra.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 12:56:13

@wallenberg880703: Tetszik ez a brutálisan rángatni...de 2006 október 23-án nem bruálisan dobtak fejbe utcakővel rendőröket, viszont a rendőrök brutálisan lövöldöztek a békés járókelőkre.
Nézett valaki felvételeket pl a mostani franciaországi tüntetésekről?
Válasz erre 

Jolka40 2016.06.29. 14:00:51

@papierusz: A mi korosztályunk ritkán vesz igénybe MALÉV-járatokat (főleg most, hogy már nincsenek is), de megy a városi kórházba, piacra, megy a gyerekeihez, unokáihoz busszal, vonattal. És ezek ingyenességét a Horn-ciklusnak köszönhetjük, és remélhetőleg Te is élvezni fogod még, fiacskám.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.06.29. 14:27:04

Az nagyon cuki az álomvilágba ringatott orbánista patkányok részéről, mikor valakit egyszerre neveznek komcsinak és neoliberálisnak. Ég és föld a kettő, de minden általunk rossznak tartott jelzőt ordítsunk csak rá az illetőre, ami csak a szánkon kifér.
Válasz erre 

korupisti 2016.06.29. 14:28:20

"Aki nem egy populista haszonleső volt, hanem a hosszú távú jólét érdekében elfogadta a gazdasági racionalitást (Bokros-csomag).
Aki munkáscsaládból jött és tudta, mi az a keményen dolgozó kisember.....
Na ja mondaná a művelt német! A rosztovi főiskola jó tanulója hatalma csúcsán olyan palotát építtetett a harmadik kerület domboldalában, hogy ha az egész életében kapott "jövedelmeit" mindet összeadja , az sem lett volna elég a költségek fedezésére. A Németországban, illegálisan sunyi-számlán tartott Matthias díj alvó márkáit beleértve sem. Neki az járt, mert tudatta velünk, hogy gyerekkorában beázott a tető a fejük felett, olyan szegények voltak. Szegény Horn Gyula.
Válasz erre 

korupisti 2016.06.29. 14:31:33

@Jolka40: Tisztelettel jegyzem meg, hogy a végelszámolásnál mindig kiderül, hogy az kerül a legtöbbe, ami ingyen van. Csak a fától nem látjuk az erdőt. Írja egy 66 éves, de nem demens nyugdíjas.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.06.29. 14:33:37

@wallenberg880703: Mi van nyilas patkány, látom még mindig viszket a szemed a könnygáztól, amit az utcán hőzöngve kaptál a pofádba.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.06.29. 14:38:39

@MACISAJT: "Aztán mikor fajkasházi eftárs szárszói csalitosában félrevonult horn elvtárs és agyar bálint..utána meg bejelentették hogy a 17,62%-os szdsz beáll a kormányba és kétharmados lesz...akkor már tudtam hogy elkúrtam. De már késő volt."

Igen, hát már akkor is a bűzlő mocsokban fetrengő antiliberális patkány voltál.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 15:21:50

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: "Míg az első megkérdőjelezhetetlen passzus, úgy a második engedélyez az benne foglaltaktól való eltéréstől..."

Nagyon helyesen. Nehogy már az alkotmányba írjuk, hogy az én pénzemből mások eü. v. szociális ellátását fizessék. Esetleg nyugdíját. Ez a törvénybe foglalt szocializmus. Az meg ugye a 21. századi globális piacgazdaságban eléggé problémás.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 15:28:08

@Dani Dugi: "melyik születendő gyerek válassza meg a szüleit ??"

1. Egyik születendő gyermek se tudja megválasztani a születi de mások eldönthetik, hogy kell-e nekik az ürge akinek azok a bizonyos emberek a szülei. (ahogy látom ezt eldöntötték) :)

2. szülő-gyerek: azt se lehet mondani, hogy semmilyen kapcsolat v. összefüggés nincs a szülők és a gyerek későbbi viselkedése, gondolkodása között.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 15:29:37

@Jolka40: "A mi korosztályunk ritkán.......remélhetőleg Te is élvezni fogod még, fiacskám..."

Nem az a kérdés, hogy ki élvezi, hanem, hogy ki finanszírozza. Ezzel vannak a gondok.
Válasz erre 

wallenberg880703 2016.06.29. 15:47:04

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára:

Ne hazudj, zsidó! 2006 október 23-án a Gyurcsány-rezsim rendőrpribékjei válogatás nélkül vertek véresre, csonttöröttre bárkit aki az útjukba került, nem volt szempont hogy az illető csinált-e bármit is!
Válasz erre 

Dani Dugi 2016.06.29. 15:47:11

Igazad van köcsög !! Én vagyok a bunkó ,hogy leállok ilyen gecivel vitatkozni !! Mentségemre, azt gondoltam ember !! MEA MAXIMA CULPA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

Jolka40 2016.06.29. 15:49:29

@korupisti: Fizetnénk mi mindenért rendesen, ha tisztességes nyugdíjat kapnánk. Meg az aktívak tisztességes fizetést. Írja ezt egy 76 éves, de nem demens (lehet, hogy túlzott az önbizalom?) nyugdíjas mama.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 16:08:53

@wallenberg880703: Én most erre meg kéne sértődjek ??? Inkább vagyok zsidó mint egy ilyen alpári buta nyominger (mellesleg nem vagyok hahaha)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 16:14:53

@Jolka40: "Fizetnénk mi mindenért rendesen, ha tisztességes nyugdíjat kapnánk. Meg az aktívak tisztességes fizetést..."

Az aktívak annyi fizetést kapnak amennyit az adók és járulékok hagynak. Az adók és járulékok mennek az inaktívaknak, köztisztviselőknek, közalkalmazottaknak. Sajnos a "járni jár, csak nem jut" helyzet van. Ezt persze lehetne hitelekből javítani ahogy régebben történt, de az további eladósodáshoz vezetne.
Válasz erre 

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.06.29. 16:28:45

@nemecsekerno_007: ezzel semmi baj nincs, amíg annyian születnek, mint ahányan halnak megközelítőleg. Azok a nyugdíjasok akiknek most mi fizetjük a nyugdíját, azok is fizettek nyugdíjjárulékot és fizették az előző nemzedék nyugdíját. Itt az a baj, hogy minket már nem fog tudni eltartani senki, ezért is lépett ki finoman ebből a Magyarország arra törekszik kifejezéssel, mert már pontosan tudni, hogy a nekünk befolyó járulékok az éhenhaláshoz is kevés lesz. Nem mintha a mostani nyugdíjasok zöme dúskálhatna a javakban, de nekünk ennyi sem lesz. (Nem véletlenül nem adtam oda a magánnyugdíj pénzemet ezeknek!)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.29. 16:53:04

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: "ezzel semmi baj nincs, amíg annyian születnek, mint ahányan halnak megközelítőleg..."

Ez se igaz ebben a formában. Mert ha az a gyerek akikt felneveltünk, közpénzből elvégezte az egyetemet és lelép külföldre dolgozni, az nem sok nyugdíjjárulékot fizet itthon. Meg igazából semmit. Ez a felosztó-kiróvó rendszer már jó ideje nem működik. Az más kérdés, hogy lehetne átalkítani. Valszeg egy generáció fogja megszívni. De sajnos máshogy nem fog menni.
Nyílván azért írták ki az alkotmányból, hogy ne lehessen arra hivatkozva perelni. Ilyen ez.
Válasz erre 

wallenberg880703 2016.06.29. 20:45:59

Azt kell csinálni, hogy összesíteni hogy az adott nyugdíjas gyerekei, unokái összesen hány hónapig voltak adüfizetők, azalapján kapna egy pontszámot, és a pontszám alapján súlyoznák a nyugdíját.
Tehát aki például 8-10 cigánybűnözőt nevelne fel, az 0 pontot kapna, ebből követezően alacsonyabb nyugdíjat, de aki 4-5 tisztességesen dolgozó adófizetőt nevelne fel, az sok pontot kapna, tehát súlyozva magasabb nyugdíjat.
Válasz erre 

Kard 2016.06.30. 00:13:36

@Dekatlon: Szerintem még mindig nem érted. Az amit Ford csinált egy munkáltató valamiféle kedvezményéről van szó.
Az pedig amit az állam tesz az kötelező! Baromira nem ugyanaz a kettő.
Legyenek olyan cégek akik ezt mint pluszt adják a munkavállalónak (azaz ha kirugunk fizetünk neked 6 havi bért, van is ilyen nem egy) de NE legyen kötelező.
Értem én, hogy munkavállalóból van több csak épp a tőkés az aki a munkát adja. Ugyanez a jogi- vagy természetes személy dönti el, hogy megéri-e egy új munkahelyet létrehozni vagy sem.
Ebben pedig nagyon is erősen befolyásoló tényező a munkajog.
Válasz erre 

Baldrick68 2016.07.03. 11:52:34

@Hangyasz58:

Milyen durva hogy ez a vodkaivó pufajkás csóka sokkal nagyobb demokrata volt mint a csillogó szemű fideszes bagázs.
Tudom fideszes fiúkák ez fáj nektek, ez van.
Válasz erre 

vNHM 2016.07.05. 18:55:18

@Dani Dugi: mit rofogsz, zsirdiszno?
Válasz erre 

taqma 2017.02.25. 17:42:45

@MR2 Sándor: Írj,ha valaki ezt épeszűen tudja cáfolni!
Válasz erre 

Lilla50 2017.02.26. 07:18:54

@taqma: Nem tudja senki!Cáfolni! Botka most az mszp-t belra vitte, Horn Gyula meg szociáldemokrata módra! ellentétes irányok!
Válasz erre 

Namir 2017.02.27. 17:01:48

Az 1956-os géppisztolyos pufajkást ünneplitek,
miközben ügynöklistáztok?
(Miközben persze a tartó tisztekről és D209-esekről nem beszéltek.)
Ez valami vicc? Annak elég rossz.
Ez bárminek nagyon rossz.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Kövesd a Nyugati Fényt!

Tovább a Facebook-ra

Keresés

Címkék

2017 (1) 888 (1) agresszió (1) alapfizetés (4) alcsút (1) alkohol (1) andy vajna (4) angyalföld (1) anyaság (1) ápolók (5) átlátszó (1) átverés (1) bajnai gordon (2) balatonszárszó (1) balog zoltán (1) baloldal (21) bayer zsolt (5) bencsik andrás (2) bene krisztián (1) besúgók (1) betegség (1) bevándorlás (7) bíróság (1) biszku béla (1) bitskey bence (1) bkv (1) blődség (1) bodnár zoltán (1) bojkott (1) botka lászló (4) botrány (4) bróker marcsi (1) budaházy györgy (1) budapest (2) budapesti fesztiválzenekar (1) bukás (2) bűnözés (2) cigányság (1) cigaretta (1) civilek (5) csepel (1) csőd (1) csok (1) david cameron (1) demagógia (3) demokratikus koalíció (4) demonstráció (1) deutsch tamás (2) dk (2) dohány (1) dolgozók (2) dopeman (1) egészség (1) egészségügy (4) együtt (9) életmód (1) ellenzék (28) erőszak (1) európa (3) európai parlament (1) európai unió (3) exkluzív (4) fagyhalál (1) farkasházy tivadar (1) farkas flórián (1) feminizmus (3) fertőzések (1) fidesz (104) fischer iván (2) fodor gábor (7) főkétüsz (1) friderikusz sándor (1) futball (1) gábor györgy (2) gazdaság (2) gerő andrás (1) görögország (1) graz (1) gulyás gergely (1) gyanús figurák (3) gyermekéhezés (1) gyermekvállalás (1) gyökérség (5) gyűlölet (5) gyurcsányozás (1) gyurcsány ferenc (10) hadházy ákos (1) halál (1) halálbüntetés (1) hatvanpuszta (1) havas henrik (1) hazugság (15) hírtv (1) homofóbia (1) horn gyula (1) horthy istván (1) horthy miklós (1) hosszú katinka (1) humor (5) húsvét (1) időközi választás (3) ingyenpénz (1) interjú (3) jobbik (12) jobboldal (7) juhász péter (2) kampány (4) karácsony gergő (2) kdnp (2) kész zoltán (3) kétfarkú kutya párt (1) kirekesztés (1) kisember (1) kiss lászló (1) kommunikáció (2) kórházak (2) korrupció (50) kovács ákos (4) kovács balázs (1) kövér lászló (3) közvélemény (2) kritika (73) külpolitika (1) kunfalvi nóra (2) lakástámogatás (1) lánczi andrás (1) lancz tibor (1) lázadás (1) leleplezés (8) lengyelország (1) letelepedési kötvény (1) liberálisok (2) lmp (6) london (1) lopás (6) maffia (3) magyarország (30) magyarság (3) magyar hírlap (1) magyar liberális párt (1) manipuláció (17) matolcsy györgy (1) medgyessy péter (2) média (11) melegek (3) menekültek (12) mesterházy attila (3) mészáros lőrinc (2) metró (1) mikola istván (1) molnár gyula (1) momentum (1) mostmi (1) mszp (34) mutyi (1) nagy-britannia (1) németh szilárd (3) nemi szerepek (1) népszabadság (1) népszavazás (11) nógrádi györgy (1) nők (1) nők a feminizmus ellen (1) nyíregyháza (1) nyomor (3) nyugat (1) oktatás (2) olimpia (6) önkény (1) orbán viktor (55) ORÖ (1) oroszország (1) orvosok (1) összefogás (2) őszödi beszéd (1) paksi bővítés (2) papcsák ferenc (1) párbeszéd magyarországért (2) parlament (1) paródia (1) pazarlás (1) pesti srácok (1) pm (1) polt péter (1) populizmus (3) portik tamás (1) pride (1) prognózis (1) propaganda (5) pszichózis (1) pukli istván (1) putyin (1) quimby (1) rendőrség (1) robbantás (1) rogán antal (6) rtl klub (1) salgótarján (1) schiffer andrás (8) schiffer anna (1) schmidt mária (1) schmuck andor (1) semjén zsolt (1) simicska lajos (1) simon gábor (1) soros györgy (1) sport (1) stadionok (2) stumpf andrás (5) sukoró (1) szabó lászló (1) szabó tímea (2) szakdolgozat (1) szalai balázs (1) szalai vivien (3) szanyi tibor (3) szeged (1) szegénység (2) széles gábor (1) szélkakas (1) szélsőbal (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (2) szepessy zsolt (1) szexualitás (1) szigetvári viktor (5) szijjártó péter (1) szikszai péter (1) szili katalin (1) sziriza (1) szponzoráció (1) sztárok (2) támogatás (1) tanárok (7) tarlós istván (4) társadalom (30) tasz (1) taxisok (1) tek (2) telekom (1) terror (2) tiltakozás (2) tóbiás józsef (8) tóth bertalan (1) tóth józsef (1) tóth péter (1) tüntetés (10) tusnádfürdő (2) tv2 (4) uber (1) ujhelyi istván (2) választás (3) vasárnapi zárvatartás (4) vona gábor (4) xiii. kerület (1) zsófi claudia (1) zuschlag jános (2) Címkefelhő

Egyéb

süti beállítások módosítása
Dashboard