Nyugati Fény

Akkora a nyomor Magyarországon, hogy csak egy bátor JÓLÉTI programmal lehet leváltani Orbánt

Akkora a nyomor Magyarországon, hogy csak egy bátor JÓLÉTI programmal lehet leváltani Orbánt

Nyakunkon a választások, 2017 már a csúcsra pörgetett kampányról fog szólni - a Fidesz részéről biztosan.

A Jobbik nyíltan ráhajtott a baloldal szavazóbázisára, a baloldali pártok pedig elkezdtek tárgyalni egymással az együttműködésről. Utóbbi persze nem megy zavartalanul: a fideszes genyómédia mindent elkövet, hogy homokot szórjon az amúgy is akadozó fogaskerekek közé.

Előbb előálltak a bombasztikus hazugsággal, hogy az MSZP és a DK már le is paktált Budapesten, majd bedobták, hogy Andor László lesz a miniszterelnök-jelölt. Mindkét kamu a Magyar Idők c. fideszes szennylap szüleménye, mindkettőt azonnal cáfolták az érintettek, mégis azon vartyog a Fidesz-propagandistáktól az önjelölt ballib megmondóemberekig mindenki, hogy "fúj-fúj összefogás", meg hogy "megint elkezdődött miniszterelnöki casting".

Úgy viselkednek, mint a részeg az éjszakai buszon, aki előbb lehányja az utasokat, majd rájuk förmed, hogy "Szégyelljék magukat, hogy néznek ki!". Hát igen, így nehéz. Lelkük rajta...

Eközben egy értelmes szó nem esik arról, milyen helyzetbe taszította magyarok millióit az elmúlt hét év; milyen anyagi-lelki állapotban van a társadalom, és milyen érdemi programmal lenne mozgósítható, hogy leváltsa a mai rezsimet.

szegenyek-bp.png

Hasztalan és meddő azon sopánkodni, hogy az embereket nem hozza lázba a jogállam szétverése, az alkotmányos fékek és ellensúlyok leépítése, stb. Ezek roppant fontos dolgok, de a Maslow-piramist nem lehet megerőszakolni: minden élőlény az elsődleges létfunkcióit akarja bebiztosítani, utána jöhetnek az úri huncutságok.

Csak ha nem viszi a bank a házat, ha holnap is tud enni a gyerek, utána jöhet az Alkotmánybíróság helyzete meg a state capture.

Ebben az országban milliók tengődnek a létminimum alatt - már ha lenne létminimum, és a KSH nem szüntette volna be a számítását. Ebben az országban kétszázan halnak fagyhalált évente (az utcán vagy a fűtetlen otthonaikban!), ebben az országban négymillióan élnek kevesebb mint 800 forintból naponta. (forrás)

A fideszes gazdaságpolitika "fordított Robin Hoodként"működik: a szegények irányából a felső-középosztály és a leggazdagabbak irányába csoportosítja az erőforrásokat. Ezt szolgálja az egykulcsos SZJA-tól kezdve a tehetősek számára igénybe vehető adókedvezményekig egy sor intézkedés.

Orbán gazdaságfilozófiája röviden ennyi: Inkább a lovakat etessük, akkor majd jut a verebeknek is.

Régebben ezt a perverz rendszert még olyan szövegekkel mentegették, hogy "majd a dagály mindenki hajóját megemeli", újabban már nem is vacakolnak. Kiszelly Zoltán nyíltan a nyomorultakon gúnyolódik, Orbán másik tanácsadója, Bogár László kerekperec leírja, hogy az út szélén kell hagyni milliókat.

És így is cselekedtek. Az EUROSTAT legújabb felmérése megmutatja, hogy gyakorlatilag az országunk kétharmada nyomornegyed:

zzz-eurostat.png

Mindezek miatt, alkalmazkodva a realitásokhoz: minden politikai erőnek, amelyik komolyan gondolja az Orbán-rezsim leváltását, határozott jóléti programot kell hirdetnie. Nem elég, ha csupán a korrupcióról beszél; nem elég, ha pusztán a jogállam helyreállítását ígéri.

Akkora a nyomorúság az országban, hogy tűzoltó jellegű, azonnali intézkedésekre van szükség. Utána persze igazságossá kell tenni az állam működését, a gazdagokat segítő perverz újraelosztás helyett a tudás és a lehetőségek megszerzésének esélyegyenlőségét kell megteremteni.

Ceterum censeo: A Fidesz-rezsimnek buknia kell, mert addig sem fejlődés, sem béke nem lesz ebben az országban.

Kövess minket a Facebookon!

Becsületbeli előfizetőket keresünk!

A Nyugati Fény az ország egyik legolvasottabb tényfeltáró és véleményblogja.

Függetlenek vagyunk a pártoktól, de határozott nyugatos értékrenddel bírunk.

Egy öntudatos társadalomért dolgozunk, amelyik jól tájékozott a tényekről és átlátja az összefüggéseket.

Oldalunkat nem támogatják sem pártok, sem oligarchák. Kizárólag becsületbeli "előfizetőink" adományaiból működünk.

Ha teheted, támogasd a Nyugati Fényt - hogy legyen egy valódi ellenzéki újságod! A lehetőségekhez kattints ide.

 

95 komment szegénység baloldal ellenzék nyomor Tovább
Akkora a nyomor Magyarországon, hogy csak egy bátor JÓLÉTI programmal lehet leváltani Orbánt Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
95 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Rohamtempóban kinyírta magát az LMP április óta - Ez már a végjáték Rohamtempóban kinyírta magát az LMP április óta - Ez már a végjáték
  • Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása Röhejesen túlméri az LMP-t, ezer sebből vérzik Gulyás Marciék közvélemény-kutatása
  • Újabb mocskos sztori bizonyítja: Orbán módszeresen vásárolja fel az MSZP-t Újabb mocskos sztori bizonyítja: Orbán módszeresen vásárolja fel az MSZP-t
  • Jó reggelt kívánok, hány tüntetést is szervezett a Jobbik az elmúlt 8 évben? Jó reggelt kívánok, hány tüntetést is szervezett a Jobbik az elmúlt 8 évben?
  • Botka kiutálta Gyurcsányt az összefogásból: Külön listán indul a DK Botka kiutálta Gyurcsányt az összefogásból: Külön listán indul a DK

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugatifeny.blog.hu/api/trackback/id/tr1912096297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

werecke 2017.01.05. 07:21:30

Mi magyarok mindig a vesztesek oldalán híztunk ilyen szép kövérre.
Válasz erre 

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.01.05. 07:45:12

Ebben csak az a tragédia, hogy a rendszerváltás óta már annyi pénzt öltek Magyarországba az EU tagországok mintha második Marshall segélyt kaptunk volna. De míg Magíyarországon oldal függetlenül sikerült a pénzelók nagyrészét ellopni, addig a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban a mindenkori vezetések az országaik fejlesztésébe is jelentősebb összegeket juttattak vissza. Nálunk most a Fidesz kormányzással csak felgyorsult a korábban is tapasztalt korrupció, és közpénzjelleg elvesztési folyamat.
Válasz erre 

Gipsz Ödön 2017.01.05. 11:11:17

Hahó! Én 2007-2010 közt éltem nyomorban, aztán egyre csak jobban. Lehet, hogy nem egy országban élünk?
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.01.05. 11:30:44

@The Ghost Wolf:
Aha!
És mennyit vittek ki?
Válasz erre 

Medgar 2017.01.05. 11:58:17

Ki kéne már kapcsolni a bullshit generátort, és konkrét javaslatokkal előállni.

tűzoltó jellegű, azonnali intézkedésekre van szükség: Legyen újra legalább 25%-os adókulcs évi 3 milliós jövedelem felett, de 2 milla felett legyen 1,4-es böntetőszorzó, az így befolyt adóból rengeteg segély kijön.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.01.05. 12:04:53

Többek között ezért is szüntették meg a létminimum-számítást, mert az jelen formájában nem jó semmire.
Hogyaszondja: "A lakosság több mint negyven százaléka az előbb említett létminimumnál jóval alacsonyabb jövedelemmel rendelkezik" ...
Hol vannak ezek a nyomorgó milliók? Ha itt tényleg (és nem csak papíron
) 4 millióan nyomorognának, akkor itt barikádharcok lennének, és nem lenne a fidesznek akkora támogatottsága, mint a teljes baloldalnak együttvéve.
Ezeken az apróságokon nem tetszett még gondolkodni? :)
Válasz erre 

István Tamasi 2017.01.05. 12:08:01

@Gipsz Ödön:
Hahó! Mennyit is kapsz a Lendvai utcában bérkommentelésért 2010 óta?
Válasz erre 

Barbaarb 2017.01.05. 12:14:40

Akkor most lássuk a tényeket:

1. A reálbérek három éve folyamatosan, olykor jelentősen nőnek.
2. A létminimumnak semmi köze a nyomorgáshoz. A szegények aránya EU-s számítási módszer alapján 14% körül mozog Magyarországon jó ideje.
3. Leírod, hogy ma Magyarországon 4 millió élnek kevesebb mint napi 800 forintból, majd berakod a forrást, amiben nem ez szerepel, hanem hogy élelmiszerre költhetnek ennyit, ami nagyon nem ugyanaz.
4. Az egykulcsos SZJA nem csoportosítja az erőforrásokat a szegényebbektől a gazdagabbak irányába, hiszen aki többet keres, többet is dolgozik.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 12:31:45

@Gipsz Ödön: te fideszes vagy, leszarod mi van másokkal.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 12:34:21

@The Ghost Wolf:

"a rendszerváltás óta már annyi pénzt öltek Magyarországba az EU tagországok mintha második Marshall segélyt kaptunk volna."

Nem a rendszerváltás óta, hanem 2004 óta, az oroszlánrészét pedig 2009-10 óta:
www.portfolio.hu/img/upload/2015/12/mnbkifizelore151218-20151220.png
(tavalyi táblázat, 2016 még csak részben van rajta)

És nem egy hanem inkább két Marschall segélynyi összeget kapott az ország.
Válasz erre 

Sir Galahad 2017.01.05. 12:36:09

Egy értelmes jóléti program lehet tömegeket vonzó, de az ördög a részletekben bújik meg. Mondok egy példát. A baloldali kormányok idejében az volt a gyakorlat, hogy a középréteget agyonadóztatták, és ami abból befolyt, odaadták a szegényeknek. Ennek az lett a következménye, hogy a középréteghez tartozók elszegényedtek, de a szegények is csak egy kicsit kevésbé lettek szegények. Ennek a világon semmi értelme nincs.

Személy szerint én csak olyan jóléti programot tudok támogatni, ami nem a középréteget, hanem a gazdagokat terheli. Középréteg alatt azokat értem, akik átlagos jövedelemmel rendelkeznek, gazdagnak azt, aki ennél lényegesen többet. Értem én, hogy sok a szegény, lehet és kell is segíteni rajtuk, de nem azon az áron, hogy még több szegényt csinálunk.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 12:37:26

Meglepetés: Az Orbán-klán áll a 3 milliárdos lopás mögött:

index.hu/gazdasag/2017/01/05/tiborcz_uzlettarsa_allhat_az_otszoros_aron_vett_melygarazs_mogott/
Válasz erre 

Sátán meg a Jocó 2017.01.05. 12:42:51

Ma csak az nem dolgozik, aki nem akar.

Az ilyen meg éljen nyomorban akkor.
Válasz erre 

Szalay Miklós 2017.01.05. 12:58:55

Nemtom, ahogy a baloldal áll (sehogy), ti még tényleg elhiszitek, hogy majd kormányváltás lesz?

Továbbá, akit kicsit közelebbről érdekelne a politikai (és gazdasági) bal- és jobboldal mibenléte, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid073

(A legfelső sor a kép tetején, "Bal oldal - Jobb oldal". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.
Válasz erre 

MAXVAL.BIRCAMAN. · http://www.bircahang.org 2017.01.05. 13:29:23

Atya Isten, mindenki nyomorog!
Válasz erre 

Kivlov 2017.01.05. 13:50:42

Épp nem.
Tényleges jobboldali, államot leépítő, alacsony adókkal, kis bürokráciával operáló akternatívának lehetne csak értelme. Más kérdés, hogy ilyet a magyar sosem szavana meg. A "szociális osztogatás" így is túl sok, és nagyrésze irracionális magyarázatú.
Válasz erre 

sírjatok 2017.01.05. 13:52:11

jé ebben a blogban sztem régebben nem lehetett kommentelni, nem is látogattam. Na majd jövök ide is kacarászni :D
Válasz erre 

igazi hős 2017.01.05. 13:57:16

@Barbaarb: "Az egykulcsos SZJA nem csoportosítja az erőforrásokat a szegényebbektől a gazdagabbak irányába, hiszen aki többet keres, többet is dolgozik." A mondat második része sem igaz (Borsodban 8 általánossal minimálbérért is kellhet annyit dolgozni, mint amennyi munkáért én a többszörösét kapom,a különbség az, hogy én szerencsés vagyok és akkor szereztem diplomát, amikor még csóróként is volt erre esély), de egyébként sem függ össze az első résszel, tehát nem is igazolhatná. Nem szociális, hanem közgazdasági érvek szólnak amellett, hogy az első X forintot kevésbé (netán 0%-kal) adóztassák.
Ez Magyarországon kívül mindenütt (értsd: még az egykulcsos adót használó országokban is!) így van. Nyilván ők a hülyék, csak mi élünk helikopterországban. (Ez most nem a Habon-Rogán párosról jutott eszembe, de úgy is stimmel.)
Válasz erre 

contractor 2017.01.05. 14:07:09

What a load of shit!
Válasz erre 

chepunk 2017.01.05. 14:14:32

@Gipsz Ödön:

A legszarabb a helyzet bizony nem 2008-10 között volt, pedig VILÁG válság volt hanem 2012-ben amit csak orbánnak lehet köszönni (matolcsy haverjával akinek méga szeme sem áll jól...). Ja és 2007 előtt is Gyurcsi volt! Nem emlékszel?
Válasz erre 

ParaBello 2017.01.05. 14:20:20

@Gipsz Ödön: te vagy orbán
Válasz erre 

Dizavul 2017.01.05. 14:23:57

"Akkora a nyomor Magyarországon, hogy csak egy bátor JÓLÉTI programmal lehet leváltani Orbánt"

100 napos programok:P Ennyit tudott a ballib és két év múlva már fuccsban volt az ország...
Válasz erre 

Dizavul 2017.01.05. 14:28:07

@The Ghost Wolf: "a rendszerváltás óta már annyi pénzt öltek Magyarországba az EU tagországok mintha második Marshall segélyt kaptunk volna."

Jól hangzik. Kár hogy vannak benne apró szépséghibák.
Pl . az a tény hogy az EU-s pénzek 67%-át nyugati tulajdonú cégek kapták...
Ja és elfelejtetted kimutatni hogy ezalatt mennyit talicskáztak ki az országból, mert az EDU címszóval megszűntek a vámok ...
Válasz erre 

kewcheg 2017.01.05. 14:37:11

Nem mondanám, hogy a nyomor nagy . Inkabb nevezném szűkölködésnek, ami a dolgozó emberek 90 százalékára is jellemző.Ahol Karácsony előtt százezrek vesznek föl kb. átlag 150ezer hitelt, hogy maguknak vagy a gyereknek Samsung S7-et , vagy smart TV-t vegyenek, ott nem nyomor van hanem agyatlanság.
Válasz erre 

kewcheg 2017.01.05. 14:43:35

@Sátán meg a Jocó: igazad van, de a munkabérek 90 százaléka csak szűkölködésre, kuporgatásra elég. Egy kétkeresős kétgyerekes háztartásnak 7-8száz kellene havonta egy viszonylag normális élethez, és ebben még mindig nincs benne a gyerekek jövője vagy a nyugdíj, csupáncsak annyi hogy fenntartani egy átlagos lakást/szerencsés esetben házat, 1 autó, 1 nyaralás, váratlan 2-3százezres kiadásnál nem menni a Providence-hez, hanem saját erőből megoldani, plusz kb. évi 1-2százezret egészségmegőrzáésre fordítani nem TB ellátónál, de ha beüt egy mozgásszervi műtét , ahol ingyér vársz egy évet vagy 1 mihályért két hé, akkor ennek is bele kéne férnie.
Ez a szint a jelenlegi növekedési ütemmel még sok évtized...
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.05. 14:57:51

A kapitalizmusnak sosem volt célja, hogy a szegényeket segítse. Nagyon komplex folyamat juttatta idáig az országot. Nem mondható el, hogy ez csak a kormány hibája lenne. Először is óvodásként beléptünk a nagy szabadságba 89-ben, majd megjelent a nyugati tőke és gyakorlatilag ledarálta az országot, kilóra megvett mindent, mi mint ovisok pedig örültünk, hogy hurrá privatizáció. Aztán kiderült, hogy jééééé, ezeknek eszük ágában sincs a mi gyárainkat és dolgozóinkat reformálni, a földjeinket megművelni, befektetni, inkább csődbe viszik amit vettek, hogy aztán a hazai anyacégtől mi már importálni kényszerüljünk, jobb esetben a háttérország támogatásával mint konkurencia jelennek meg és csődbe juttatják a hazai vállalatokat, melyek ilyen verseny helyzetre még nem voltak felkészülve. Ezt követően nagy kegyesen nyitnak itt pár gyárat / üzletláncot / gyorséttermet, hogy a lehető legkisebb bérért foglalkoztassák a dolgozókat és jóval gyengébb minőségű élelmiszerrel lássák el és etessék a vásárlót, miközben európai színvonalról beszélnek. Természetesen vidáman üdvözlik, hogy az általuk teremtett gyarmatról, rohan hozzájuk a Magyar mint jól képzett munkaerő, hogy aztán náluk dolgozzon, náluk adózzon, mindezt persze olcsóbban mert vendégmunkás, miközben az anyaország tanítja ki nekik a munkaerőt. Mondható, hogy ideönti az EU a pénzt, de ennyit bőségesen el is visz és kap is tőlünk a néptől, hiszen megvette a vásárlóerőt is. A bankjaival eladósította az ország jelentős részét, miközben elhitette velünk, hogy már mi is megtehetjük, hogy házat, kocsit hitelre veszünk. Persze az eladósodott, megtakarítás nélküli, kiszolgáltatott, társadalom lakossága ami igazán rabszolgaságba tartható. Node, mielőtt megköveznénk őket, mi akartunk fogyasztói társadalmat, nemde? Ahhoz, hogy ez működjön, komoly felvevőpiac kell és hát a "Nyugatnak" mi csak erre kellünk, meg arra, hogy olcsón megtermeljük amit aztán horror áron eladhatnak nekünk. Igen lehet megkövezni Mészáros Lőrincet, Orbánt, Rogánt, de mégis szép lassan minden Állami kézbe vándorol, vagy állam közeli emberhez (milyen ironikus, hogy rohanunk a kommunizmus felé, miközben a FIDESZ-es bérkommentelők libsiznek, meg balosoznak :-D). Az, hogy most éppen a FIDESZ ami nyerő, nem jelent semmit, ha nem ők nyerik a választást, majd ezek az emberek szépen átpártolnak vagy éppen lecserélődnek, de a végeredmény nem változik mert Magyar kézbe kerülnek a cégek, földek, gyárak.Tehát én úgy látom, hogy nem mondható el, hogy akik éheznek azok a FIDESZ miatt éheznek, mert ez egy sokkal komplexebb folyamat de elkerülhető lett volna, ha van tapasztalatunk. Ha ma lenne a rendszerváltás a mai politikusainkkal jó esély lenne rá, hogy kiröhögnék a kezdeményezést és eszük ágában sem állna beengedni a nyugati tőkét, ami valójában csak kifosztást jelent. Viszont mivel a fogyasztói társadalmaknak óriási igényük van a felvevőpiacra (ennek oka a gigászi túltermelés), mi határozhattuk volna meg, miként engedjük be a multikat. Persze mi most örülünk, hogy a 30.000 forintos telefont megvehetjük 289.000 forintért a szolgáltatótól, hogy aztán 480.000-et fizessünk nekik be és csekély havi 20.000 forintért még telefonálhatunk is 2 évig, hát nem boldogságos? Esetleg a talán 250-300 forintos előállítási áron, Indiában éhbérért alkalmazottak által gyártott felsőt, 8.000- 12.000 forintért megvehetjük. Persze, az ÁFA nálunk magas, node miért is? Mert azt tanultuk a történelem folyamán, hogy az Állam rossz, az Állam csak elvesz, de ha ad is az nem elég. Még sosem tudtunk egységben gondolkodni, így még mind a mai napig dívik a minimálbér + boríték, hogy kevesebb legyen a járulék fizetés. Az is kiváltság, ha egy fodrász, vízszerelő, kőműves, burkoló, autószerelő, kínai boltos stb. számlát ad, de mi meg még alkudunk rá, hogy akkor számla nélkül lehetne olcsóbb? Naná, hogy ilyen adózási morál mellett az egekben az ÁFA, az SZJA, a TB, hiszen nálunk a legtöbb a minimálbéres dolgozó. Miközben találjon valaki péket, cukrászt vagy bármilyen szerelőt, úgy hogy minimálbérrel adja fel a hirdetését, maximum sírva röhögik ki. Most, hogy lassan elérjük a minimálbérben egy átlag külföldi vendégmunkás bérének a felét, a befizetés lesz több valamivel, így talán növekedni fog az államháztartás bevétele, de megnyugodhatunk senkit sem fognak ez miatt kirúgni. Vicces volt a "szerencsétlen sorsú" lottózó tulajdonos a híradóban aki siránkozik, hogy így már nem tudja kifizetni a munkabért az alkalmazottnak, csodálom hogy nem röhögte el magát. A reklám is vicces, amikor az ágról szakadt szakmunkás örvendezik, hogy most már jobban megbecsülik a munkáját, amikor nettó 1000 forint/óra alatt jó ha diákot kap a munkáltató nem pedig szakképzett munkaerőt. Összességében mi még itt tartunk, haladunk vissza a kommunizmus vagy épp a szocializmus felé, gőzerővel folyik az Államosítás (most épp kivásárlással de a lényegen ez nem változtat) és majd eljutunk valahová, hát reméljük nem a 3-4 millió koldús országáig.
Válasz erre 

nnnnnnnn 2017.01.05. 15:00:08

nagyon uncsi ez a "4millió szegény országa" duma. pont hogy a retek szocik alatt volt szar a helyzet, nem most. ezért nem is kívánja őket senki vissza.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.01.05. 15:09:47

@kewcheg:
"de a munkabérek 90 százaléka csak szűkölködésre, kuporgatásra elég. Egy kétkeresős kétgyerekes háztartásnak 7-8száz kellene havonta"

Ja, kérem, ha így nézzük, akkor tényleg csak kuporgatásra elég, meg bazi nagy itt a nyomor :)
Mi pl. kétkeresős kétgyerekes háztartás vagyunk, messze a 7-800-tól, de azért nem sírom tele a világot, hogy hogy nyomorgunk.
Szerintem kb 500-ból egy normális kétgyerekes háztartás elég szépen megél, feltéve, hogy nem szórja a pénzt, és normálisan gazdálkodik. Ami efölött van, az már mind mehet nyaralásra, felújításra, gyerekek jövőjére, stb.
Válasz erre 

nnnnnnnn 2017.01.05. 15:15:59

@kewcheg: én úgy havi 30-40 millióra gondoltam, akkor már tényleg jutna pénz néhány olyan kiadásra mi most nem fordul meg a fejemben.
Válasz erre 

qwertzu 2017.01.05. 15:17:53

Poszt: Igen, ez 2002-ben is mekkora fellendülést hozott.

@Medgar: Az állam a bér 50%-t vonja el adóban. Ez szerinted kevés?
Válasz erre 

Medgar 2017.01.05. 15:19:21

@qwertzu: #ironia
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 15:44:38

@Medgar:

Francokat, inkább legyen 37% az ÁFA, vonjanak el még több stadionnyi pénzt az oktatásból és az egészségügyből, és szakadjunk le még jobban még a szomszédainktól is. a fideszbűnözést meg végre valahára formálisan is legalizálják már, uncsi a képmutatás.
Válasz erre 

Medgar 2017.01.05. 15:51:41

@pamut: Már a normális sírás sem megy a baloldalon....
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 15:55:20

Ha akkora lenne a nyomor, akkor a ballibek már toronymagasan vezetnének a közvéleménykutatásokban.

De nem.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.01.05. 15:55:41

@pamut:
hát szerintem meg, ha tényleg 4 millióan nyomorognak, akkor azokat hagyni kellene éhenhalni, akkor nem kellene költeni a segélyeikre, a maradék meg vidáman elélne :)
Még a végén visszajön a szocikormány, elkezdi felemelni a nyomorgó milliókat, persze megint az én pénzemből, mert én gazdag vagyok, ugye. Én még emlékszem a 40%-os SZJA-kulcsokra, meg arra is, hogy azért nem kaptam gázártámogatást, mert állam bácsi beleszámolta fizetésembe a vállalati étkeztetést is (béren kívüli juttatás, az is jövedelem!) és kiderült, hogy valósággal a legfelső tízezer tagja vagyok, legalábbis papíron.
:))))))
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.01.05. 15:56:46

@Ballib cenzúrázók réme 21:
mert éheznek, de olyan hülyék, hogy az elnyomójuk talpát nyalják még most is :))))))
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 15:57:30

@kewcheg:

" de a munkabérek 90 százaléka csak szűkölködésre, kuporgatásra elég. "
Ez lehet hogy így van.
Ám a lakosság elódosodottságának a mértékée 2010-ben érte el a maximumot azóta csökken.
Azaz ma kevésbé eladósodottak az emberek, és folyamatosan nő a reálbér, valamint kivezették a devizahitelt, amibe Gyurcsányék belerongyolták az országot és embereket.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 15:58:46

@nick papagiorgo:

"Én még emlékszem a 40%-os SZJA-kulcsokra,"

Azzal csak a gazdagokat szívatták. 140.000 bruttó felett.
Válasz erre 

jandera 2017.01.05. 16:02:05

@Barbaarb: Ezt írtad!!!!: " aki többet keres, többet is dolgozik"
Normális vagy?
Válasz erre 

Dizavul 2017.01.05. 16:09:34

@kewcheg: "de a munkabérek 90 százaléka csak szűkölködésre, kuporgatásra elég. "

Lószart, mama.
Valójában a papíron szűkölködök nagy része-értsd minimálbéresek, kényszervállalkozók- jóval többet keres mint amennyit bevall.

De adjak konkrét példákat is. Szolgáltatók egész sora, pincérek, szobafestők, kozmetikusok,gáz-vízszerelők(sőt bármilyen szerelők) papíron nyomorognak. Aztán próbálj pl. csak egy sima tisztasági festést rendelni, az összeg hallatán elkerekedik a szemed/szád.
És ez rengeteg területen így van.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:16:59

@Medgar:

Már a hazudozás és megbélyegzés is szarul megy neked, nézz több TV2-t és tanuld a szakmát.
Válasz erre 

MAXVAL.BIRCAMAN. · http://www.bircahang.org 2017.01.05. 16:17:39

@Sir Galahad:

Az igazi gazdagok idegenek, ez a nyugati nagytőke, mely rabigában tartja az országot. Őket pedig nem lehet megadóztatni.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:18:24

Annyira vicces hogy a trollok nem mernek reagálni az Orbán család milliárdos lopására :)))
De azért fikáznak miközben rettegve félrenéznek :D
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.01.05. 16:20:06

@pamut:
már megint elloptak pár milliárdot? :)))
A család? :))))
Ez nem hír. Ebből naponta van kettő :))))
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 16:23:22

@Allanon1:

Remek összefoglalása az elmúlt 26 évnek.

Ám valamiben szerintem tévedsz:
"a végeredmény nem változik mert Magyar kézbe kerülnek a cégek, földek, gyárak."

Szerintem változik. Ugyanis az MSZP-SZDSZ rablóprivatizációja nemcsak abban merült ki hogy eladtak, mindent, hanem plusszban az összes EU-s pénzt is külföldi cégeknek csorgatták ki (Erről szól az Alstom és Simor ügy is pl), rongyos 100 millákért cserébe.
Jelenleg meg való igaz, hogy a Fidesz a saját klientúráját eteti leginkább az EU-s pénzekkel (bár 40% most is külföldi multikhoz megy), de rokord összegű támogatásokat hívnak le, és a pénz nagyrészét itt költik el Magyarországon. Itt költik el a Mészárosnál, Simicskánál dolgozó emberek is, és itt adóznak belőle.

Ami óriási különbség. Mással ugyanis én nem bírom azt a tényt magyarázni, hogy az MSZP alatt 40%-os SZJA-val is rommá adosodott az ország, most meg:
index.hu/gazdasag/2017/01/05/soha_nem_volt_meg_ennyi_penze_a_kormanynak/
"A harmadik negyedévben 287,1 milliárd forintos többletet mutatott a kormányzati szektor egyenlege, ami a GDP 3,3%-ának felel meg. Egyáltalán szufficitre sem volt példa korábban, nemhogy egy ekkora gigantikus többletre – írja a Portfolio.hu a KSH adatai alapján."
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:36:06

@nick papagiorgo:

Á, tudod én még ilyen ódi-módi konzervatív vagyok, nekem azt tanították a szüleim hogy lopni, pláne minden nap, pláne hivatali hatalommal visszaélve, pláne extrém mértékben, na ez nem szép dolog.

Nem megy nekem ez a fideszes mentalitás hogy a lopás a kormányzás célja....
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 16:37:33

A foglalkoztatottak száma
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/mpal2_01_02_15a.html
2010 I negyedév: 3 678 700

index.hu/gazdasag/2017/01/05/mar_kis_hijan_mindenki_dolgozik_az_orszagban/
2017/01/05: 4 414 000

-----
Azaz 7 év alatt több mint 735,3 ezerrel növekedett a foglalkoztatottak száma.
Nem véletlen hogy az index már nem mutatja a beígért 10 év alatt 1 millió munkahely időarányos teljesítési rátáját, amit 2012-ig naponta mutattak.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:37:38

@Ballib cenzúrázók réme 21:

:DDD
Az komoly hogy nem tudod honnan van a pénz?:DDD
Megmagyarázzam a buta kis fejednek Mórcika?

Vagy nem is buta vagy hanem csak simán hazug?....
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:39:06

@Ballib cenzúrázók réme 21:

:DDDDDDDDDDDDDD

Habony vagy személyesen, vadbarom? :DDD

Hogy szedjem szét a primkó, vérgagyi, szégyentelenül gátlástalan hazudozásodat, amiért már anyádnak is ég az arca, mondjuk fél kézzel jó lesz? :DDDD
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.05. 16:44:43

@pamut:
Nézd csak pamut...
Én minden állításom linkekkel adatokkal támasztottam alá. Te pedig ma is csak azt teszed amiért fizetnek, és amit észbeli képességied engednek.
Magyarul: Személyeskedsz.

Nem baj ez, csakhát lássuk be erre csak akkor tudnék válaszolni, ha felezném valahogy az IQ-mat.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:50:03

@Ballib cenzúrázók réme 21:

Mi van, megijedtél hazudozó? :)

Mintha nem tudnád te is pontosan hogy széthazudtad magad mint az állat.
Mintha nem tudnád te is pontosan miért hazugság amit írtál.

Anyád mit szól hozzá, hogy Orbán hivatásos hazudozója vagy, te rongy?
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:53:08

@Ballib cenzúrázók réme 21:

hé, göbbelsz-csicska, ebben a posztban pont rajtad röhögnek hangosan, térdüket csapkodva, rohanj hazudj ott is!! :D

comment.blog.hu/2017/01/05/egy_szocso_alaku_kesztyubab_a_lokal_foszerkesztoje
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.01.05. 16:53:10

Ez a "szegény ember" már-már népmesei motívum. Nem blogolni kéne, hanem segíteni nekik. A szájjal festés nagyon megy, de abból nem lesz felzárkózás.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.01.05. 16:54:23

@pamut: "Nem megy nekem ez a fideszes mentalitás hogy a lopás a kormányzás célja....

látom még mindig vagy ragadva :)
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:55:09

@nemecsekerno_007:
Akkor te miért kommentelsz, miért nem segítesz nekik?

És mit értesz az alatt hogy népmese, hogy nincs is szegény ember, te idióta?
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 16:56:16

@nemecsekerno_007:

LOL, már oda jutottak az Orbán csicskák, hogy gúnyolódnak azokon akiket zavar hogy lopnak! :DDD

GRATULÁLOK faszfej, elérkeztél Kádár legvéresszájúbb híveinek szintjére! :D
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.01.05. 17:07:29

@pamut: ne szívd magad minden hülyeségen, mert árt a szépségnek :)

Jól is néznénk ki ha mindenki itt kommentelgetne naphosszat. Akkor ki lenne a boltban?!!! :)

Nagy baj ha a patás Orbánnal kelsz és fekszel. Ha én idióta vagyok, akkor te loser .
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.01.05. 17:08:10

@pamut: Azon hergeled magad amin akarod. Te életed.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 17:22:28

@Medgar: Azaz, toljátok csak a hülyeséget, hadd legyen megint 2 millió minimálbéren bejelentett!
Válasz erre 

Medgar 2017.01.05. 17:23:41

@Balt: www.google.hu/?gfe_rd=cr&ei=AnNuWLH_DKit8wewjqSQCw#q=ir%C3%B3nia
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 17:25:39

@nemecsekerno_007:
1. én nem szívom magam rajtad, hanem kiröhöglek, mert egy szánalmas szar vagy.

2. nem azt írtam hogy idióta vagy, hanem hogy a legvéresszájúbb, legfanatikusabb Kádár-komcsik szintjére süllyedtél le.
És még élvezed is, hisz ezen a szinten érzed otthon magad: hazataláltál.....
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 17:26:46

@nick papagiorgo: Ne szerénkedjünk: mint a baloldalnak + a Jobbiknak együttvéve. :)
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 17:28:42

hé, komcsik, ugye örültök hogy itt van a Kádár-rendszer megint?:

index.hu/belfold/2017/01/05/orban-interju_nyomozas_rendorseg/

"Nyomoz a rendőrség a meghamisított Orbán-interjú miatt"

Ugye örültök, komcsik hogy miközben a fideszbűnözők ellen még csak nyomozás se indul soha, addig egy röhejes kis ügyben már nyomoz a rendőrség, mert az személyesen Kádár Viktort sérti? :D

Nem kell szégyenlősködni komcsik, tudom hogy ti mindig is erre szarra vágytatok, 1989 óta hiányoljátok ezt a szart.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 17:31:24

@Sir Galahad: Induljunk ki abból, hogy ha ab ovo nem az, bérből és fizetésből élve nem lesz senki "gazdag". A gazdagokat nem ott kell keresni, hanem a tőkejövedelmeknél.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 17:33:21

loptok, mocskok

index.hu/sport/2024/budapest/2017/01/04/budapest_2024_tanacsadas_7_25_milliard_plusz_afa/
Válasz erre 

Hívő hitetlen 2017.01.05. 17:38:59

A foglalkoztatás nő, az átlagbér nő, az infláció nulla, a háztartások adóssága csökkent, mégis egyre nő a nyomor. A ballibek szerint.
Válasz erre 

-JzK- 2017.01.05. 17:50:45

@Sir Galahad:
"A baloldali kormányok idejében az volt a gyakorlat, hogy a középréteget agyonadóztatták, és ami abból befolyt, odaadták a szegényeknek. Ennek az lett a következménye, hogy a középréteghez tartozók elszegényedtek, de a szegények is csak egy kicsit kevésbé lettek szegények. Ennek a világon semmi értelme nincs."

Magyarul a szerencsétlen fehér "középosztálytól", akiknek telt egy panelra meg egy Suzukira, elvették a pénzt, és odaadták a cigányoknak...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.01.05. 18:03:26

@pamut: na most már húzzál a patás Orbán kékeres f****ra...
Válasz erre 

Danubius 2017.01.05. 18:07:24

az uniós kohéziós politikának is szerepe van a fentebb vázolt térképben. Aszongya ÉAlföld Debrecen központtal. ez most azt jelentené hogy pl SZSZB megye nem kevés mélyszegénységben tengődő kistérségében én legalább évente egyszer (nyílván az évi 12 sem lenne rossz) kéne lássam nyomát annak hogy felelős emberek a HELYSZÍNEN infórmálódnak és keresik a megoldásokat. DE a szomorú valóság az hogy sem Debrecennek sem Nyíregyházának nem érdeke hogy SZSZB megye keleti fele (csekély 300e ember), jobban éljen. Jelen felállásban a vezető megyeszékhelyek ellenérdekeltek a mélyszegénység megszűntetésében, mert ha véletlenül megszűnne akkor egy csomó uniós projektnél nagyobb önrésszel kellene beszállni. Ugyanez a recept megy Romániában is. A térképen jól látszik hogy Kolozsvárnak (csak a város 350e ember) semmi érdeke hogy a magyar határral szomszédos megyékben jólét legyen.
Válasz erre 

pamut 2017.01.05. 18:13:37

@nemecsekerno_007:

Oké, ha annyira akarod akkor kiegészítem a jellemzésed azzal hogy egy trágár, szánalmas kis hülyegyerek is vagy.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 18:14:10

@Medgar: Még a sírásás se. :)

Ok, én is komolyan vettem.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 18:20:11

@jandera@Barbaarb: Valszeg a spellcheck: mibe, hogy az lett vona, hogy aki többet keres, az többet is adózik.
Válasz erre 

Dizavul 2017.01.05. 18:21:33

Ad 1: kormányozni muszáj valakinek( különben itt is kijevi anarchia és káosz következne).
Ad2 : A jelenlegi kínálatból pedig( a/ agyonvert ballibák, b/ Fidesz/Orbán, c/ operettnácik, d/majdnemzöldek) teljesen világos hogy az egyedüli kormányképes erő a jelenlegi.

Ami pedig a két fajta kormányzás között az un. "rendszerváltás" óta eltelt 24 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között kimutathatóak a lényegi különbségek.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve), a befolyt pénz is eltűnt(ahogy a többi is) , az államadósság is az egekbe emelkedett noch dazu az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest viszont Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin, Mallorcán..

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik valahogy soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy velük együtt eltűnt 206 milliárd forintos , általuk a tavalyi évre tervezett(!) MNB veszteség is, amit 2015-ben naná hogy az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia, mégpedig kötelezően...

A titok a lopások természetében rejtőzik.Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.
2002 előtt (is) azzal uszítottak ballibáék hogy a Fidesz lop és " Magyarország többet érdemel" meg " több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak".
Bejött, valahogy nyertek. És? Kiszórták az ablakon a pénzt oszt két év múlva már fuccsban volt az ország(lásd öszödi beszédet) ami aztán nyílegyenesen tartott letolt gatyával a 2008-as válságba.

Érdekes a balliberális média és "közgazdászainak" reagálása a mostani makrogazdasági adatokra is.
Hiszen évekig ezt hajtogatták, hogy ez a megoldás: export, külker mérleg többlet, államháztartás 3% alatt, csökkenő munkanélküliség,GDP növekedés, alacsony infláció.
Erre most mindezt megkapják, ráadásul egyszerre és mit látunk? Hogy fanyalognak és annyit bírnak kinyögni hogy majd 2016 után mindez csökkenni fog..
Muhaha.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 18:41:31

Az egyébként meglepő (és mulatságos), hogy Andort is kukáztátok. :)
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.05. 18:55:36

@Ballib cenzúrázók réme 21:

1989:

Átlag jövedelem: 10.571 forint az ehhez kapcsolódó szja: 0%

Valóban volt 43%-os szja is, node csak azoknak akik 240.000-360.000 forintig kerestek és be is voltak jelentve ami akkor kb. 1000 munkavállalóból 1-re volt igaz a többi borítékosan kapta a fizetését. Nos aki akkor 24* vagy 36* többet keresett mint az átlag az jogos, hogy többet is adózott.
Forrás KSH: www.ksh.hu/statszemle_archive/1997/1997_01/1997_01_045.pdf
Válasz erre 

laci_52 2017.01.05. 19:28:39

Itt valami nem kerek! Akkor nem volt nyomor, amikor 12% volt a munkanélküliség? Dehogynem, még nagyobb, mint most és akkoriban nehezebb is volt kitörni belőle! Manapság egyre többet olvasunk munkaerőhiányról, mostanában sok helyen még a szakképzetlen dolgozókból sincs elegendő. Ebben a helyzetben szükségszerű a nyomor? Nem, hiszen egyre több embernek van lehetősége munkát vállalni, ami a nyomorból kilábalás legegyszerűbb módja. A bérek is folyamatosan emelkednek, innentől nem hiszem, hogy nyomorog az, aki dolgozik. Aki persze közmunkásként akar henyélni ahelyett, hogy rendes nyolc órás munkát vállalna(ahol viszont teljesítményre is szükség van!), ne panaszkodjon.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 19:52:13

@Allanon1: 1988: a béreket úgymond bluttyósították (Bányász Rezső sk.). A 43%-osat annyival, a 0%-osat 0-val felszorozva.
Válasz erre 

Balt 2017.01.05. 19:53:41

@Balt: Na jó, 1+0-val. :)
Válasz erre 

vigyorex 2017.01.05. 19:54:17

"Ebben az országban kétszázan halnak fagyhalált évente (az utcán vagy a fűtetlen otthonaikban!)"

Ez a jóléti rendszerváltás akkor nem jutott a főnökötök eszébe amikor az ö miniszterelnöksége idején több mint 200an haltak fagyhalált évente (az utcán vagy a fűtetlen otthonaikban!)?
Válasz erre 

vigyorex 2017.01.05. 20:00:23

@kewcheg: "Egy kétkeresős kétgyerekes háztartásnak 7-8száz kellene havonta egy viszonylag normális élethez, és ebben még mindig nincs benn"

Előtted a lehetőség, indits egy vállalkozást és fizess ennyit az alkalmazottaidnak (mármint a 8általásost végzett betanítottnak, a képzettnek a kétszeresét)
Válasz erre 

vigyorex 2017.01.05. 20:05:50

@Allanon1: " 1000 munkavállalóból 1-re volt igaz a többi borítékosan kapta a fizetését" Most jól meg is magyaraztad, hogy miért is értelmetlen a progressziv adóztatást visszasírni.

"Nos aki akkor 24* vagy 36* többet keresett mint az átlag az jogos, hogy többet is adózott. "

Izé, aki 24x annyit keres az az egykulcsosban 24x annyit adózik. Akárhonnan is nézem X-nek a huszonnégyszerese az jóval több mint X (mármint a pozitív számok halmazán ahova a fizetések tartoznak)
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.05. 21:23:06

@vigyorex: de nem így volt, nézd meg a KSH adatokat. Ma az egykulcsos adózás is arányosnak mondható, baj sztem nincs vele.
A bajok ott kezdődnek, hogy míg 1989-ben 1 USD 52 forint volt, addig ma ez 293 forint, 100 japán yen 42 forint volt, míg ma 252. Érdekesség még, hogy 1 Román lej is ma 68 forint és egy ukrán hryvna is 11 forint, 89-es adatokat nem találtam, de emlékeim szerint a lej akkor még töredékét érte a forintnak, talán egy rokonom járt kint és 10.000 forintért több 100.000-et kapott.
Válasz erre 

HabonyArpad 2017.01.05. 22:48:11

@pamut: " nekem azt tanították a szüleim hogy lopni, pláne minden nap, pláne hivatali hatalommal visszaélve, pláne extrém mértékben, na ez nem szép dolog."

Az baj, hogy nem tanultad meg, vagy rosszul tanultad meg mi a lopas.
Mert szerintetek, az a lopas, ha a magyar emberek penze nem Soros Gyorgy bankszamlajara kerul.
Mar pedig ha magyarok penzet magyarorszagon a magyarok erdekeben koltik az NEM LOPAS.
Ha csokken a rezsi, az NEM LOPAS, hiaba gondoljak a multik meg a bankok, hogy a magyarok elloptak a penzuket.
Az emelkedo berek sem a multinacionalis cegek kirablasa, hanem az emberek gazdagodasa.
A devizahitelek megszunteteset is csak a kulfoldi bankok tekintik lopasnak.
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.05. 23:11:12

@HabonyArpad: Jó név
Válasz erre 

MACISAJT 2017.01.06. 07:26:57

@Allanon1: " Érdekesség még, hogy 1 Román lej is ma 68 forint és egy ukrán hryvna is 11 forint, 89-es adatokat nem találtam, de emlékeim szerint a lej akkor még töredékét érte a forintnak, talán egy rokonom járt kint és 10.000 forintért több 100.000-et kapott. "

A hír igaz. Csak éppen az a lej nem ez a lej....
A jelenlegi lejt (ismertebb nevén RON) csak 2005. július 1-én vezették be mégpedig 1 új lej = 10 000 régi lej árfolyamon.
Az új 2010. június 28-án történelmi mélyponton volt az árfolyama az euróval szemben. Ekkor 4,49 lej volt 1 euró.
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.06. 08:03:55

@HabonyArpad: jéé hát eltűnt a jelentős része annak amit írtam. Kénytelen vagyok rövidíteni.
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.06. 08:05:14

@MACISAJT: hát ettől sajnos nem lehetük boldogabbak.
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.06. 08:11:04

Érdekes ez aa blog nem kevés bejegyzés egyik napról a másikra nem kicsit rövidült és változott benne.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.01.06. 08:27:31

@Allanon1: "Ettől még sokkal jobb a valutájuk sajnos.
Válasz erre 

Barbaarb 2017.01.06. 08:59:27

@igazi hős:

Elnézést rosszul írtam azt akartam írni, hogy aki többet keres, többet is adózik.

"közgazdasági érvek szólnak amellett, hogy az első X forintot kevésbé (netán 0%-kal) adóztassák."

Mik is ezek a közgazdasági érvek?

@jandera:

Igen, normális vagyok, csak elírtam...

@Balt:

Igen.
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.06. 09:31:53

@MACISAJT:

Pár év múlva lehet változni fog a véleményed.

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
Válasz erre 

jandera 2017.01.06. 11:49:01

@Barbaarb: Akkor bocs!
Válasz erre 

Allanon1 2017.01.06. 19:06:51

@HabonyArpad: Akkor 3x is megkérdezem. Tehát, milyen kormányzati stratégiai tanácsokat tud adni egy restaurátor? Mennyit dolgozik egy koronagondnok? Hogyan lehet veszteséges bt-ből 1 év alatt 0 bevétellel média cégeket alapítani és vásárolni? Legyél olyan jó, hogy leírod miként lettél ennyire rövid időn belül ennyire sikeres. Ezzel sokat segíthetnél a népnek akit szolgálsz, nemde?
Válasz erre 

pamut 2017.01.07. 14:17:32

@HabonyArpad:

Te nagyon el vagy tévedve. a lopás az, amikor ti, az orbánmaffia kifosztjátok a magyarokat a saját önös hasznotokra. és ezt csináltok mindig, minden nap, milliárdos mértékben, kezdve a trafiklopásokkal, aminek te szintén kollaboráns bűntársa vagy, te magyargyűlölő tolvaj maffiózó.
Válasz erre 

Niola Bes Xyrta 2017.01.12. 09:10:23

Nem értek a politikához csak az emberekhez. Nem kotorászom senki pénztárcájában. Egy valamit azonban megtanultam. Azzal, hogy a gazdagoktól elveszel és a szegényeknek adod, csak rontasz a gazdasági állapoton. Nem büntetőadók kellenek a sok bevételre, hanem normálisan szabályozott elvonások. Ma az egyik legtöbbet fizetjük be a bérek után az állam kasszájába. Nem számoltam ki pontosan, de nagyjából 54% körül nyúlja le az állam a fizetésemet. Vállalkozóként sem leányálom, de valamivel jobb a helyzet. A gazdasági környezetben meg csak egy biztos, ha haver vagy, kapsz megrendelést, ha nem vagy, dögölj meg. Mindezek hátterében pedig egy végtelenül önbizalom nélküli társadalom áll, akik hagyják, hogy mindenféle erkölcsi tartás nélküli emberek vezessék őket, egyszerűen azért, mert jobban félnek kiállni önmagukért, mint amennyire fáj a rabszolgaság. Azt látom, hogy soha ennyire nem féltek az emberek, mint ma. Rettegnek attól, hogy ha szólnak, akkor még azt a keveset is elveszítik, ami van. Egy megfélemlített tömegnél azonban nincsen veszélyesebb. Időzített bomba az egész társadalom, ami ellenőrizetlenül fog kitörni.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Kövesd a Nyugati Fényt!

Tovább a Facebook-ra

Keresés

Címkék

2017 (1) 888 (1) agresszió (1) alapfizetés (4) alcsút (1) alkohol (1) andy vajna (4) angyalföld (1) anyaság (1) ápolók (5) átlátszó (1) átverés (1) bajnai gordon (2) balatonszárszó (1) balog zoltán (1) baloldal (21) bayer zsolt (5) bencsik andrás (2) bene krisztián (1) besúgók (1) betegség (1) bevándorlás (7) bíróság (1) biszku béla (1) bitskey bence (1) bkv (1) blődség (1) bodnár zoltán (1) bojkott (1) botka lászló (4) botrány (4) bróker marcsi (1) budaházy györgy (1) budapest (2) budapesti fesztiválzenekar (1) bukás (2) bűnözés (2) cigányság (1) cigaretta (1) civilek (5) csepel (1) csőd (1) csok (1) david cameron (1) demagógia (3) demokratikus koalíció (4) demonstráció (1) deutsch tamás (2) dk (2) dohány (1) dolgozók (2) dopeman (1) egészség (1) egészségügy (4) együtt (9) életmód (1) ellenzék (28) erőszak (1) európa (3) európai parlament (1) európai unió (3) exkluzív (4) fagyhalál (1) farkasházy tivadar (1) farkas flórián (1) feminizmus (3) fertőzések (1) fidesz (104) fischer iván (2) fodor gábor (7) főkétüsz (1) friderikusz sándor (1) futball (1) gábor györgy (2) gazdaság (2) gerő andrás (1) görögország (1) graz (1) gulyás gergely (1) gyanús figurák (3) gyermekéhezés (1) gyermekvállalás (1) gyökérség (5) gyűlölet (5) gyurcsányozás (1) gyurcsány ferenc (10) hadházy ákos (1) halál (1) halálbüntetés (1) hatvanpuszta (1) havas henrik (1) hazugság (15) hírtv (1) homofóbia (1) horn gyula (1) horthy istván (1) horthy miklós (1) hosszú katinka (1) humor (5) húsvét (1) időközi választás (3) ingyenpénz (1) interjú (3) jobbik (12) jobboldal (7) juhász péter (2) kampány (4) karácsony gergő (2) kdnp (2) kész zoltán (3) kétfarkú kutya párt (1) kirekesztés (1) kisember (1) kiss lászló (1) kommunikáció (2) kórházak (2) korrupció (50) kovács ákos (4) kovács balázs (1) kövér lászló (3) közvélemény (2) kritika (73) külpolitika (1) kunfalvi nóra (2) lakástámogatás (1) lánczi andrás (1) lancz tibor (1) lázadás (1) leleplezés (8) lengyelország (1) letelepedési kötvény (1) liberálisok (2) lmp (6) london (1) lopás (6) maffia (3) magyarország (30) magyarság (3) magyar hírlap (1) magyar liberális párt (1) manipuláció (17) matolcsy györgy (1) medgyessy péter (2) média (11) melegek (3) menekültek (12) mesterházy attila (3) mészáros lőrinc (2) metró (1) mikola istván (1) molnár gyula (1) momentum (1) mostmi (1) mszp (34) mutyi (1) nagy-britannia (1) németh szilárd (3) nemi szerepek (1) népszabadság (1) népszavazás (11) nógrádi györgy (1) nők (1) nők a feminizmus ellen (1) nyíregyháza (1) nyomor (3) nyugat (1) oktatás (2) olimpia (6) önkény (1) orbán viktor (55) ORÖ (1) oroszország (1) orvosok (1) összefogás (2) őszödi beszéd (1) paksi bővítés (2) papcsák ferenc (1) párbeszéd magyarországért (2) parlament (1) paródia (1) pazarlás (1) pesti srácok (1) pm (1) polt péter (1) populizmus (3) portik tamás (1) pride (1) prognózis (1) propaganda (5) pszichózis (1) pukli istván (1) putyin (1) quimby (1) rendőrség (1) robbantás (1) rogán antal (6) rtl klub (1) salgótarján (1) schiffer andrás (8) schiffer anna (1) schmidt mária (1) schmuck andor (1) semjén zsolt (1) simicska lajos (1) simon gábor (1) soros györgy (1) sport (1) stadionok (2) stumpf andrás (5) sukoró (1) szabó lászló (1) szabó tímea (2) szakdolgozat (1) szalai balázs (1) szalai vivien (3) szanyi tibor (3) szeged (1) szegénység (2) széles gábor (1) szélkakas (1) szélsőbal (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (2) szepessy zsolt (1) szexualitás (1) szigetvári viktor (5) szijjártó péter (1) szikszai péter (1) szili katalin (1) sziriza (1) szponzoráció (1) sztárok (2) támogatás (1) tanárok (7) tarlós istván (4) társadalom (30) tasz (1) taxisok (1) tek (2) telekom (1) terror (2) tiltakozás (2) tóbiás józsef (8) tóth bertalan (1) tóth józsef (1) tóth péter (1) tüntetés (10) tusnádfürdő (2) tv2 (4) uber (1) ujhelyi istván (2) választás (3) vasárnapi zárvatartás (4) vona gábor (4) xiii. kerület (1) zsófi claudia (1) zuschlag jános (2) Címkefelhő

Egyéb

süti beállítások módosítása
Dashboard